ΕΡΩΤΗΣΗ
Των: Αποστόλου Αβδελά, Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Χήτα, Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης
ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Σοβαρά και ανεπίλυτα προβλήματα στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών, της Αττικής, προκαλούν την οργή της τοπικής κοινωνίας»
Κυρία Υπουργέ,
Σύμφωνα με ενημέρωση από κατοίκους της τοπικής κοινωνίας των Αχαρνών, της Αττικής, και ιδιαίτερα από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς του 9ου Γυμνασίου, επικρατεί έντονος προβληματισμός και αγανάκτηση για τα σοβαρά και ανεπίλυτα, ως τώρα, προβλήματα του Γυμνασίου. Ανάστατοι αλλά και αγανακτισμένοι είναι οι γονείς των μαθητών για την απαξίωση που εισπράττουν από τους αρμόδιους φορείς, όπου ως τώρα έχουν αποταθεί, ενώ, δείχνουν, ταυτόχρονα, αποφασισμένοι να διεκδικήσουν ακόμη και δικαστικά για λογαριασμό των παιδιών τους, τα δικαιώματα που τους αναλογούν, όσον αφορά στην απρόσκοπτη και ισότιμη εκπαίδευση. Όπως καταγγέλλουν, το 9ο Γυμνάσιο έχει σοβαρό πρόβλημα υποστελέχωσης, με σημαντικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρά τις επανειλημμένες και εναγώνιες προσπάθειες επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς (Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και το Υπουργείο σας), οι γονείς απλώς λαμβάνουν αόριστες υποσχέσεις και καμία επίσημη ενημέρωση σχετικά με την κάλυψη των κενών. Από την άλλη, στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου, εν μέσω πανδημίας και ενάμιση μήνα μετά από την έναρξη των μαθημάτων, τα 5 τμήματα της Α΄ τάξης συγχωνεύτηκαν σε 4, αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών, ανά αίθουσα, από 21 σε 27, με μαθητή που χρήζει συνθηκών Ειδικής Εκπαίδευσης να περιλαμβάνεται στο προηγούμενο σχήμα(!).
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός παιδαγωγός για να καταλάβει την αναγκαιότητα για όσο το δυνατόν ολιγομελή τμήματα, ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να είναι αποτελεσματική, ειδικά, αν ληφθούν υπ’ όψη οι ιδιαίτερες μαθησιακές και κοινωνικές συνθήκες, που επικρατούν στον Δήμο Αχαρνών. Όμως, εδώ συμβαίνει και κατάφωρη παραβίαση των Νόμων 3848/2010 (ΦΕΚ 71/τα), Α/19-5-2010 και 3699/2008, άρθρο 6, που αφορούν στο χρονικό πλαίσιο, κατά το οποίο μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις στα τμήματα κάθε σχολικής μονάδας και στον συνολικό αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, όταν σε αυτό φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες. Αλλά και ο σημαντικός για την μάθηση παιδαγωγικός και ψυχολογικός παράγοντας, που οφείλει να γίνεται σεβαστός κατά την διαχείριση των νέων, καταστρατηγείται, όταν, μετά από ενάμιση μήνα μαθημάτων σε ένα σχολικό περιβάλλον εφήβων, διαταράσσονται οι κοινωνικές επαφές των τελευταίων με την ανακατανομή τους σε άλλα τμήματα. Το ίδιο συμβαίνει, όμως και με τον υγειονομικό παράγοντα, όπου εύλογα, διερωτάται κανείς, πώς γίνεται αποδεκτό, από υγειονομικής πλευράς, την ώρα που τα κρούσματα του κορωνοϊού βρίσκονται σε υψηλότατα επίπεδα, να αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά αίθουσα.
Στο τελευταίο θέμα προκύπτουν και άλλοι κίνδυνοι, επειδή οι αίθουσες στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών είναι 45 τ.μ., την ώρα που σε ένα τμήμα με 27 μαθητές και έναν διδάσκοντα (σύνολο 28 άτομα) τα τετραγωνικά μέτρα θα έπρεπε να είναι 56, βάσει του Π.Δ. 71/1988, παρ. 1, άρθρο 7, του Κανονισμού Πυροπροστασίας. Συνεπώς, σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς (ή σεισμού) τα παιδιά θα κινδυνέψουν, έτσι ώστε να τίθεται το ερώτημα, ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για τον κίνδυνο που θα ενδεχόμενα θα αντιμετωπίσουν οι εμν λόγω μαθητές. Όπως με πικρία καταγγέλλουν οι γονείς, τα παιδιά τους δεν αντιμετωπίζονται ως μαθητές δημόσιου σχολείου, αλλά ως αριθμοί, εκλαμβανόμενα ως αναλώσιμο υλικό. Η περίπτωση του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών έρχεται να προστεθεί σε μια μακροσκελή λίστα σχολείων, που την φετινή χρονιά, κατέστησαν θύματα μιας εγκληματικής εκπαιδευτικής πολιτικής, από την στιγμή που εφαρμόζονται, χωρίς ευαισθησία και χωρίς σχεδιασμό, πρακτικές περικοπών, εκπαιδευτικής πενίας και λογιστικής λογικής.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
- Σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε, προκειμένου να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία του 9ου Γυμνάσιου Αχαρνών, της Αττικής, ;
- Προτίθεσθε να προβείτε άμεσα σε προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να στελεχωθεί άρτια το ως άνω 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών;
- Θεωρείτε ότι, με τις συγχωνεύσεις τμημάτων βελτιώνεται το εκπαιδευτικό έργο και αναβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τόσο στο ανωτέρω, όσο και στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας, όπου συμβαίνουν συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων χωρίς να ληφθούν υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια;
- Έχετε λάβει υπόψη σας ιατρικές γνωματεύσεις, περί του αν είναι ορθή για τα σχολεία, από υγειονομική άποψη, η απόφασή σας να συγχωνευτούν τμήματα και να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, εν μέσω «πανδημίας»; Αν ναι, ποιοι γνωμάτευσαν περί της απουσίας των σχετικών κινδύνων;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
ΑΒΔΕΛΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ