Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος εταιρικός στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο σε ποσοστιαίους όρους ανήκει στα… Lidl.
Ενώ άλλες αλυσίδες λιανικής έχουν αποσυρθεί από τη ναύλωση πλοίων μετά την υποχώρηση της πανδημίας του Covid 19, η Tailwind Shipping Lines, η οποία ανήκει στη μητρική εταιρεία της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl, έχει διπλασιάσει τις προσπάθειές της, με τα στοιχεία των αναλυτών της Linerlytica, να δείχνουν ότι η εν λόγω ναυτιλιακή διαθέτει τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο στον κόσμο, στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς αυξήθηκε κατά 43% από τον Ιούλιο.
Ερυθρά Θάλασσα: Αυξάνεται η ζήτηση δεξαμενοπλοίων
Η εξέλιξη αυτή είναι η απάντηση της Lidl στους μεγαλύτερους χρόνους που χρειάζονται για να φτάσουν τα εμπορεύματά της από την Ασία στην ευρωπαϊκή αγορά, μέσω της νότιας Αφρικής μετά τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Τα στοιχεία της Linerlytica, που επικαλείται το Splash247.com, τοποθετούν τώρα την Tailwind, που ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια, ως την 38η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών στον κόσμο με 15 πλοία και λίγο πάνω από 40.000 slots (χρονοθυρίδες). Δύο από τα πλοία είναι ιδιόκτητα. Έχει επίσης δύο πλοία υπό παραγγελία.
Η εταιρεία μόλις έκλεισε επίσης τριετή σύμβαση για το μεγαλύτερο πλοίο της, λαμβάνοντας το Kea των 6.881 teu, με την αναφερόμενη τιμή να ανέρχεται στα 39.000 δολάρια, σημειώνοντας μια αξιοσημείωτη αύξηση 15% από το τελευταίο παρόμοιο πλοίο που ναυλώθηκε πριν από περίπου ένα μήνα. Το πλοίο ανήκει στην International Maritime Enterprises, που εδρεύει στο Μονακό και ελέγχεται από την οικογένεια Εμπειρίκου.
Μεταξύ άλλων πλοίων που ναυλώθηκαν πρόσφατα, η Tailwind έχει αναλάβει το Faith 917 teu, το Wilhelmina 1.118 teu, το Asiatic Neptune 1.134 teu, το Kumasi 2.207 teu και το Chattanooga 1.042 teu.
Τα ναύλα
Ο Hua Joo Tan, συνιδρυτής της Linerlytica, δήλωσε στο Splash ότι με τις τιμές Ασίας-Ευρώπης να κυμαίνονται μεταξύ 4.000 και 6.000 δολαρίων ανά feu, εξειδικευμένες υπηρεσίες όπως αυτές που παρέχει η Tailwind έχουν γίνει και πάλι εφικτές.
Τόσο οι τιμές spot όσο και οι τιμές ναύλωσης έχουν εκτοξευθεί από τότε που οι Χούτι άρχισαν να επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα ως απάντηση στον σχεδόν πεντάμηνο πόλεμο μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς.
Ενώ οι τιμές spot παρουσίασαν ενδείξεις μείωσης κατά το τελευταίο δεκαπενθήμερο, η αγορά ναύλωσης παραμένει «hot».
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας που σημειώθηκε με την εμφάνιση της πανδημίας, πολλά άλλα γνωστά ονόματα του λιανεμπορίου, όπως η Ikea, η Walmart και η Home Depot, επέλεξαν τότε, να ναυλώσουν δικά τους πλοία.