Από τύχη φαίνεται ότι τις τελευταίες ημέρες δε βιώσαμε μια νέα σιδηροδρομική τραγωδία, καθώς είναι απανωτά τα περιστατικά που επιβεβαιώνουν ότι στον σιδηρόδρομο εξακολουθούν να υπάρχουν θεμελιώδη ζητήματα ασφαλείας.
Το τελευταίο ανατριχιαστικό συμβάν καταγράφηκε το Σάββατο όταν αμαξοστοιχία παραβίασε το κόκκινο λίγα μέτρα έξω από τον σταθμό του Προαστιακού στα Λιόσια. Οι αποκαλύψεις έρχονται και σήμερα από την εφημερίδα «Τα ΝΕΑ».
Παραβίασαν το κόκκινο
Ένα ακόμη σοβαρό περιστατικό παράβασης ήρθε να προστεθεί στην αλυσίδα αντίστοιχων, πρόσφατων συμβάντων, που επιβεβαιώνουν τα θεμελιώδη ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, έναν χρόνο από την τραγωδία των Τεμπών.
Μεσημέρι Σαββάτου, ώρα 14.15. Η αμαξοστοιχία 2235 του προαστιακού που εκτελεί το δρομολόγιο Αεροδρόμιο – Άνω Λιόσια, παραβιάζει τον κόκκινο σηματοδότη, μερικές εκατοντάδες μέτρα από τον σταθμό.
Ο μηχανοδηγός, ωστόσο, φέρεται να αντιλήφθηκε το λάθος του, ενώ άμεσα σήμανε συναγερμός και στο Σιδηροδρομικό Κέντρο των Αχαρνών.
Έπειτα από επικοινωνία του ελεγκτή κυκλοφορίας με τον μηχανοδηγό, το τρένο ακινητοποιήθηκε, έως ότου γίνει ο έλεγχος μέσω τηλεδιοίκησης ότι δεν έρχεται άλλη αμαξοστοιχία.
Το συγκεκριμένο συμβάν, που έφερε στο φως η εφημερίδα «Τα ΝΕΑ», καταγράφεται λίγες μόλις ημέρες μετά την αποκάλυψη της παρ’ ολίγον σύγκρουσης δύο τρένων, που κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές στις 23 Δεκεμβρίου. Και δεν είναι τα μοναδικά, αφού αντίστοιχης σοβαρότητας παραβιάσεις έχουν συμβεί τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη μέσα στο 2024.
Έκτακτη σύσκεψη & νέες καταγγελίες
Οι συνεχείς, το τελευταίο διάστημα, παραβιάσεις των κόκκινων σηματοδοτών προκάλεσαν έκτακτη σύσκεψη στο υπουργείο Μεταφορών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΟΣΕ και της Hellenic Train.
Την ίδια ώρα, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι η κατάσταση στον σιδηρόδρομο είναι δραματικά χειρότερη συγκριτικά με το διάστημα πριν την τραγωδία των Τεμπών, ενώ μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και με τη συντήρηση των συρμών, μιας και έχουν καταγραφεί 567 βλάβες μέσα σε 11 μήνες.
Οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι εδώ και επτά μήνες τρένα στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν για πάνω από 95 χιλιόμετρα σε μονή γραμμή, χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση, ενώ και ο Προαστιακός Αθήνας προς Κιάτο λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα.