Όσον αφορά στην αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, η υποδομή αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής και, λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως οι Κυκλάδες, αλλά και τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας, προσφέρεται ιδιαίτερα για τουριστική ανάπτυξη, με δραστηριότητες όπως η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής.
Για την ώρα, όχι μόνο δεν έχουν υπάρξει ιδιαίτερες αντιδράσεις, αλλά έχει προχωρήσει και σχετικός διαγωνισμός που διεκδικούν, μεταξύ άλλων, οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, JET PLAN SHIPPING, OLYMPIC MARINE, MSC CRUISES κ.α.
Το λιμάνι του Λαυρίου με έσοδα 6,5 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 6,3 εκατ. ευρώ το 2022, παραμένει μαγνήτης για τις περισσότερες ξένες και ελληνικές εταιρείες, αφού βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Επίσης η μελλοντική σύνδεση του λιμένα με τον Προαστιακό, δημιουργεί νέα δεδομένα στη μεταφορά επιβατών κρουαζιέρας αλλά και της ακτοπλοΐας.
Στο Λιμάνι του Λαυρίου λειτουργεί επίσης μαρίνα γιοτ με εκτιμώμενη χωρητικότητα 160 θέσεων (σήμερα) και επιπλέον 195 θέσεις ελλιμενισμού (με μελλοντική επέκταση). Στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι ο συγκεκριμένος λιμένας έχει όλες τις προδιαγραφές προκειμένου να καθιερωθεί ως σημαντικό κέντρο τουριστικής ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Η εταιρεία «Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου A.E.» (ΟΛΛ Α.Ε.) έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του Λιμένα Λαυρίου, μέσω Σύμβασης Παραχώρησης που έχει συνάψει με το Ελληνικό Δημόσιο με διάρκεια 60 ετών από την έναρξη ισχύος της (ισχύει μέχρι το έτος 2062).