Από σήμερα τίθενται σε εφαρμογή νέοι κανόνες σχετικά με τις εκπτώσεις και τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Κώδικα Δεοντολογίας από το υπουργείο Ανάπτυξης. Ο νέος κανονισμός στοχεύει στη διαφάνεια των προωθητικών ενεργειών, την προστασία των καταναλωτών και τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού.
Μία από τις βασικές αλλαγές είναι η αυστηρότερη ρύθμιση των εκπτώσεων, με τις επιχειρήσεις να υποχρεούνται να υπολογίζουν την προσφερόμενη έκπτωση βάσει της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων 30 ημερών. Παράλληλα, οι γνωστές προσφορές τύπου «1+1 δώρο» και «2+1 δώρο» θα συνεχίσουν να εφαρμόζονται, υπό την προϋπόθεση ότι τα προϊόντα θα διατίθενται και μεμονωμένα στα ράφια των καταστημάτων, ώστε να αποφεύγεται η τεχνητή δημιουργία προσφορών.
Εξαιρούνται από τη ρύθμιση τα νωπά και ευαλλοίωτα προϊόντα, όπως φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά και κρέατα, καθώς λόγω της φύσης τους οι τιμές τους υπόκεινται σε διαφορετικές μεταβολές.
Ταυτόχρονα, το υπουργείο εξετάζει την παράταση του μέτρου περιορισμού του περιθωρίου κέρδους στα επίπεδα του Δεκεμβρίου 2021, καθώς ο πληθωρισμός στα τρόφιμα παραμένει χαμηλός. Η σχετική απόφαση αναμένεται το επόμενο διάστημα.
Για την τήρηση των νέων κανόνων, οι αρμόδιες αρχές θα πραγματοποιούν εντατικούς ελέγχους στα καταστήματα. Οι ελεγκτές, πολλές φορές προσποιούμενοι τους πελάτες, θα διασφαλίζουν ότι οι επιχειρήσεις συμμορφώνονται με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας, προκειμένου να διατηρηθεί η αξιοπιστία των προσφορών και να προστατευθούν οι καταναλωτές από τυχόν παραπλανητικές πρακτικές.