Έχοντας φτάσει στα όρια τους από την αδιάλειπτη συνέχιση των εργασιών μπαζώματος της θάλασσας και από τον μη ορισμό ημερομηνίας δικάσιμου της προσφυγής τους στο ΣτΕ αποφάσισαν να κινηθούν πριν προκληθεί ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική βλάβη στην περιοχή.
Η αίτηση αναστολής εκτέλεσης αφορά την υπ’αριθμ. 18744/8-12-2020 κοινή απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Αθλητισμού με θέμα: «Χωροθέτηση και Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων Μαρίνας Βουλιαγμένης» (ΦΕΚ Δ’ 810/16-12-2020).
Πρόκειται για την ίδια ΚΥΑ για την ακύρωση της οποίας οι κάτοικοι της Βουλιαγμένης είχαν προσφύγει απ´το καλοκαίρι του 2021.
Όπως αποδείχθηκε η ΚΥΑ αλλά και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων, είναι «κομμένες και ραμμένες» στα μέτρα των μεγαλοεπενδυτών, αφού σίγουρα ένας προϋπολογισμός έργου ύψους 40 εκατ. ευρώ δεν αφήνει ασυγκίνητες τις κυβερνήσεις, βάζοντας το χρήμα πάνω από τη φύση και τους κατοίκους!
Κατά τη θερινή περίοδο του 2021 και συγκεκριμένα εντός του μηνός Αυγούστου, λόγω κατασκευαστικών έργων εντός του Όρμου Βουλιαγμένης, στη θάλασσα και στη ξηρά, που εδράζονται στην προσβαλλόμενη ΚΥΑ, πολλές φορές διαπιστώθηκε υπερβολική θολερότητα στα θαλάσσια ύδατα, με αποτέλεσμα αυτά να καταστούν για ημέρες ακατάλληλα ακόμη και για απλή κολύμβηση, ενώ, όπως αποδεικνύεται και από την από 28.08.2021 ανακοίνωση του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης στη ιστοσελίδα του, για να αντιμετωπίσουν πρόχειρα τα φαινόμενα αυτά τόσο η Εταιρία Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης ΑΕ, όσο και η εργοληπτική εταιρία αναγκάστηκαν να υιοθετήσουν επιπρόσθετα (αφού δεν προβλέποταν στην προσβαλλόμενη ΚΥΑ) αντιρρυπαντικά μέτρα (όπως μεγάλου μήκους υδατοκουρτίνες κλπ), φανερώνοντας και την ένδεια της προσβαλλόμενης ΚΥΑ στα σημεία αυτά.
Η κυβέρνηση ενέκρινε χωρίς αναστολές τα σχέδια επέκτασης και «εκσυγχρονισμού» της Μαρίνας Βουλιαγμένης το 2020. Επίσης το σε μεγάλο βαθμό ελεγχόμενο από τη δημοτική αρχή του Γρηγόρη Κωνσταντέλλου, Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, γνωμοδότησε επίσης θετικά.
Βέβαια, τουλάχιστον δύο δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης καταψήφισαν την μελέτη και αυτές ήταν του κ. Θάνου Ματόπουλου (Ριζοσπαστική Κίνηση Πολιτών) αλλά και του κ. Κώστα Πασακυριάκου (Λαϊκή Συσπείρωση) με σοβαρές ενστάσεις!
Ακόμη πιο σημαντική όμως ήταν η στάση του δημοτικού συμβούλου της συμπολίτευσης Παντελή Κασιδόκωστα (αδελφός του πρώην δημάρχου Γρήγορη Κασιδόκωστα), ο οποίος δήλωσε «παρών» και δεν ψήφισε την επίμαχη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αναφωνόντας μάλιστα εκτός μικροφώνου ότι «θα φάμε πολύ ξύλο από τους Βουλιαγμενιώτες…»
Έτσι το Δημοτικό Συμβούλιο προσέφερε απλόχερα ένα άριστο επικοινωνιακό χαρτί για την ιδιοκτησία του Αστέρα στα Μ.Μ.Ε.
Αυτό που επίσης δεν λέγεται είναι πως το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης γνωμοδότησε θετικά βασιζόμενο στην μελέτη (Marnet) που κάποιος άλλος πλήρωσε (Αστέρας) και κάποιου άλλου συμφέροντα εξυπηρετεί!
Δεν ανέθεσαν ούτε για τα προσχήματα σε έναν ανεξάρτητο ειδικό, σε μια υπηρεσία του Δήμου να αξιολογήσει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Αστέρα ώστε να διατυπώσει μια επιστημονική γνώμη και να βρει ποια σημεία ίσως προκαλούν προβλήματα στην περιοχή της Βουλιαγμένης.
Αυτό το έκανε εκ μέρους της αντιπολίτευσης, ο Κώστας Πασακυριάκος απευθυνόμενος για γνωμοδότηση στο Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας.
Η γνωμοδότηση του Επιμελητηρίου ήταν κόλαφος.
Πιο συγκεκριμένα, αναφέρει ανάμεσα σε άλλα τα εξής: «Όπως ομολογείται απροκάλυπτα στη ΜΠΕ, την υλοποίηση του εξεταζόμενου έργου υπαγορεύει η επιθετική τουριστική αγορά και ειδικότερα η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση θέσεων ελλιμενισμού θαλαμηγών (mega yachts). Η σύλληψη και η υλοποίηση του έργου υπαγορεύτηκαν με αποκλειστικώς οικονομικά κριτήρια και κατά τα κελεύσματα της άγριας τουριστικής αγοράς. Το έργο είναι πολλαπλώς επιζήμιο, καθώς θα διαταράξει το τοπίο και τη συνήθη ζωή των κατοίκων της περιοχής και θα προκαλέσει μετά βεβαιότητας διαβρωτικά φαινόμενα στις ακτές κολύμβησης του όρμου Ζωστήρος».
Όπως επισημαίνει ακόμα το Επιμελητήριο: «Ο υφιστάμενος προσήνεμος μόλος θα καθαιρεθεί και θα ανακατασκευαστεί εξολοκλήρου. Το πλάτος του θα είναι μεγαλύτερο κατά 20 μέτρα τουλάχιστον, ενώ το μήκος του θα είναι μεγαλύτερο κατά 178 μέτρα περίπου. Στο ακρομόλιό του θα κατασκευαστεί πεδίο προσγείωσης – απογείωσης ελικοπτέρων. Ο υπήνεμος μόλος θα επεκταθεί κατά 134 μέτρα. Σε ό,τι αφορά τη χερσαία ζώνη, προβλέπεται η αποψίλωση τεσσάρων στρεμμάτων υψηλόκορμης βλάστησης πεύκης και επιτρέπεται δόμηση 4.800 τετραγωνικών μέτρων. Πέραν δε των κτιριακών υποδομών που έχουν άμεση σχέση με τον προορισμό της εγκατάστασης, θα ανεγερθούν κτίρια εμπορικών καταστημάτων, καταστημάτων παροχής υπηρεσιών, γραφείων, αναψυκτηρίων και εστιατορίων, ύψους μέχρι 8,5 μέτρων. Περαιτέρω προβλέπονται η δημιουργία 410 υπέργειων και υπόσκαφων θέσεων στάθμευσης και η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης, επιφάνειας 8.000 τετραγωνικών μέτρων».
Οι κάτοικοι έδειξαν από νωρίς τις διαθέσεις τους απέναντι στο έργο – περιβαλλοντικό έκτρωμα, πραγματοποιώντας συγκέντρωσης στη Βουλιαγμένη, με τη συμμετοχή αρκετού κόσμου και με αίτημα «Όχι στην επέκταση της μαρίνας» την 1η Ιουνίου 2020.
Το ilovevouliagmeni.gr που εξαρχής πήρε θέση κατά της μετατροπής της μικρής Μαρίνας Βουλιαγμένης σε μεγάλο λιμάνι και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, αναδημοσιεύει ορισμένα ενημερωτικά άρθρα, με αφορμή την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων από τους κατοίκους και έπεται…συνέχεια!