Εργαστήρι Παραμυθογνωσίας- Ταξιδίου στη Γνώση: Το Ταξίδι στη Γνώση ξεκίνησε με την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Ενδοσχολικής Βίας & Σχολικού Εκφοβισμού με τα παιδιά μας να συζητούν για τη βία στο σχολείο, για τον ορισμό και τις συμπεριφορές του bullying, τι σημαίνει θύτης και θύμα σε κάθε μορφή εκφοβισμού, για ποιους λόγους τα παιδιά ασκούν βία και εκφοβίζουν τους συμμαθητές τους και για ποιους λόγους όσοι βιώνουν τέτοιες καταστάσεις δεν μιλούν και συνεχίζουν να φοβούνται.
Με μεγάλο ενδιαφέρον και με μια ειλικρινή συζήτηση, τα παιδιά μίλησαν για τα βιώματά τους και έδωσαν δικές τους λύσεις σε όλα αυτά που βασανίζουν τους συμμαθητές τους.
Με μεγάλη χαρά έφτιαξαν τα χέρια τους ως ένα σύμβολο της προέκτασης του εαυτού τους, μιας και με τα χέρια μας σηματοδοτούμε πολλές συμπεριφορές μας και με μια απλή αλλά πολυ σημαντική κατασκευή, είπαν STOP στη βία!
Τα χέρια δημιουργούν, φροντίζουν, αγκαλιάζουν, συμπονουν, δεν χτυπούν, δεν πληγώνουν, δεν υποβιβάζουν! Η συζήτηση αυτή έγινε και με τα δύο ηλικιακά γκρουπ των τμημάτων μας και αξίζει να σημειωθεί το αμέριστο ενδιαφέρον των παιδιών πάνω στο θέμα της βιας!
Παράλληλα, το Εργαστήρι μας, συνεχίζοντας να εμπνέεται από την Ανοιξη, ασχολήθηκε με τα αγριολούλουδα της χώρας μας, η οποία είναι στις πρώτες θέσεις όλου του κόσμου για τα αγριολούλουδά της! Μάθαμε τις ονομασίες των λουλουδιών, τι χρειάζεται για να μεγαλώσουν και να ανθίσουν, χρήσεις κάποιων μυρωδικών από την αρχαιότητα έως και τώρα και φτιάξαμε τα δικά μας γλαστρακια με κίτρινα κρινάκια και λεβάντες!
Δε θα μπορούσε να λείπει η αναφορά μας στην αέρινη χαριτωμένη πεταλούδα, με την οποία τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και έμαθαν τον κύκλο ζωής της αλλά και πολλές πληροφορίες γύρω από τον τρόπο που ζει. Έφτιαξαν κρεμαστό κύκλο της ζωής της πεταλούδας και τέλος, με τη μέθοδο της εγχάραξης αλλά και πρόσθεσης πήλινων διακοσμητικών στοιχείων πάνω σε πηλό, δημιούργησαν με νερομπογιές τα δικά τους διακοσμητικά πήλινα “πλακάκια” που είτε μπορούν να ψηθούν, είτε να στεγνώσουν στον αέρα με παραστάσεις λουλουδιών και πεταλούδων!
Με τον δημιουργικό αυτό τρόπο έκλεισε η περασμένη εβδομάδα για το Εργαστήρι μας και η επόμενη αναμένεται να είναι ακόμα καλύτερη με παραμυθένιες ιστορίες και γνωστικά ταξίδια!
Εργαστήρι Εικαστικών: Καλώς μας ήρθες Άνοιξη! Την περασμένη εβδομάδα μιλήσαμε για τις αλλαγές του περιβάλλοντος που παρατηρούμε αυτές τις μέρες καθώς ο Χειμώνας μας χαιρετά και υποδεχόμαστε την Άνοιξη.
Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τις αλλαγές του καιρού, την άνθιση των λουλουδιών καθώς και την εμφάνιση των μικρών εντόμων και των πουλιών!
Χρησιμοποιώντας χάρτινα πιάτα τα παιδιά ζωγράφισαν την Ανοιξη και έφτιαξαν τρισδιαστατες κάρτες ουράνιου τόξου με το μήνυμα, “μετά τη βροχή, το ουρανιο τοξο”.
Τελος, με την βοήθεια ρολών από χαρτί κουζίνας, έκαναν αποτυπώματα και δημιούργησαν τουλίπες σε ένα χαρτί γεμάτο χρώματα! Ακολουθει “πασχαλινή” εβδομάδα και οι καλύτερες δημιουργίες έρχονται!
Διαδραστικό Εργαστήρι Μουσικής: Την περασμένη εβδομάδα ακούσαμε την “Ανοιξη” απο τις τέσσερις εποχές του Α. Βιβάλντι. Ακούσαμε τα πουλάκια που κελαηδουσαν, τα ρυάκια που έτρεχαν και φανταστήκαμε την όμορφη φύση που ξαναγεννιέται και τα παιδιά αποτύπωσαν τις εικόνες που φτιάξαμε στο μυαλό μας σε μια κόλλα χαρτί!
Μουσικό παιχνίδι για τους ήχους: Παίξαμε με πολύ χαρά με τα πολύχρωμα μπαλόνια μας και ανακαλύψαμε πολλούς διαφορετικούς ήχους. Ήχους χοντρούς και ήχους ψηλούς. Ευαισθητοποιούμε το αυτάκι των παιδιών και σε συνδυασμό του παιχνιδιού με τον ήχο και την διάκρισή του, δίνεται η ευκαιρία στο παιδί να παίξει, να χαρεί, να αυτονομηθεί και να αποκτήσει δεξιότητες!
Εργαστήρι Συναισθηματικής Αγωγής: Με αφορμή το παραμύθι της συναισθηματικής αγωγής με τίτλο “Ο Κινγκ Λουί λέει πάντα όχι”, συζητήσαμε με τα παιδιά για τις συναισθηματικές αλλαγές του βασιλιά-ήρωα και ο καθένας έφτιαξε τη δικιά του κορώνα με χάρτινο πιάτο!
Συζητήσαμε με τα παιδιά για το συναίσθημα του θυμού και πως πρέπει να το αντιμετωπίζουμε, με την βοήθεια καρτελών. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τι βλέπει το θυμωμένο παιδί στο χαρτί και είναι τόσο θυμωμένο!
Ήρθε η Άνοιξη και εμείς φτιάξαμε το πιο όμορφο λουλούδι συναισθημάτων. Κάθε πέταλο και ένα διαφορετικό συναίσθημα!
Παίξαμε το γνωστό σε όλους παιχνίδι “Στο κεφάλι το έχω” αλλά με συναισθήματα αυτή την φορά. Τα παιδιά κλήθηκαν με ένα γεγονός να κάνουν το άλλο παιδί να μαντέψει τι συναίσθημα του έχει τύχει!