Στα δύο έκοψε σιδηροδρομικά την Ελλάδα η κακοκαιρία Daniel καθώς από το μεσημέρι και μετά διακόπηκε επ’ αορίστω η σύνδεση με τρένο στο τμήμα της γραμμής από το Λιανοκλάδι έως τη Λάρισα.
Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, τα οποία σύμφωνα με πηγές του ΟΣΕ είχαν τεράστιες επιπτώσεις στο δίκτυο, σημαντικά μεγαλύτερες απ΄αυτές που είχε αφήσει πίσω της η κακοκαιρία Ιανός στο παρελθόν, διέκοψαν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια και στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να εκτελείται από σήμερα από την Αθήνα έως το Λιανοκλάδι και από τη Λάρισα και βορειότερα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Hellenic Train, λόγω των προβλέψεων για επιμονή και επιδείνωση των ισχυρών καιρικών φαινομένων, της διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας μεταξύ Λειανοκλαδίου – Λάρισας, και των περιορισμών στις μετακινήσεις στην Εθνική Οδό (διακοπή κυκλοφορίας στο ύψος της Λάρισας), οι αμαξοστοιχίες Intercity από τις 15:00 σήμερα και μέχρι νεωτέρας, θα κυκλοφορήσουν ως εξής:
Οι αμαξοστοιχίες από την Αθήνα (54 & 56) θα έχουν τελικό προορισμό το Λειανοκλάδι και στη συνέχεια θα επιστρέψουν στην Αθήνα. Αντίστοιχα, οι αμαξοστοιχίες από τη Θεσσαλονίκη (55 & 57) θα έχουν τελικό προορισμό τη Λάρισα και στη συνέχεια θα επιστρέψουν στη Θεσσαλονίκη.
Η εταιρία διευκρινίζει πως το τμήμα Λειανοκλάδι – Λάρισα – Λειανοκλάδι δε θα εξυπηρετηθεί ούτε με λεωφορεία. Με νεώτερη της ανακοίνωση η Hellenic Train ενημέρωσε πως οι λεωφορειακές συνδέσεις για τις αμαξοστοιχίες 60 και 61, δε θα πραγματοποιηθούν, λόγω απαγόρευσης της κυκλοφορίας από τις Αρχές. Οι αμαξοστοιχίες θα επιστρέψουν στην αφετηρία τους. Επίσης, το ένα εκ των έξι λεωφορείων που εκτελούσαν το δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας 53 στο τμήμα Λάρισα- Λιανοκλάδι, επέστρεψε στη Λάρισα, με εντολή των Αρχών.
Πηγές του ΟΣΕ επεσήμαιναν στο «Εθνος» πως οι ζημιές στο δίκτυο είναι πολύ εκτεταμένες καθώς ειδικά στις περιοχές του Βόλου, της Λάρισας και του Δομοκού το νερό έχει σκεπάσει στην κυριολεξία τις γραμμές. Έχουν παρασυρθεί τα χαλίκια και σε κάποια σημεία τα νερά έχουν περάσει και κάτω από τις γραμμές που σημαίνει ότι έχει μείνει εν κενώ η γραμμή. Η πρώτη εκτίμηση είναι πως οι ζημιές είναι μεγαλύτερες από τον Ιανό. Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει ακόμα συνολικά την κατάσταση.
Δεδομένου μάλιστα ότι οι βροχές αναμένεται σύμφωνα με τους μετεωρολόγους να ξαναρχίσουν στη Θεσαλία, αν δεν απομακρυνθούν τα νερά, ώστε να αποκαλυφθούν οι γραμμές δεν είναι σαφές το μέγεθος του προβλήματος.
Σιδηροδρομικές πηγές ανέφεραν ότι η αποκατάσταση της γραμμής, μάλιστα, δεν αποκλείεται να διαρκέσει μέρες καθώς ακόμα και αν ο καιρός βελτιωθεί, οι ζημιές θα πρέπει να επιδιορθωθούν προκειμένου να επανεκκινήσουν με ασφάλεια τα σιδηροδρομικά δρομολόγια και αυτό είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να προβλέψει πόσο χρόνο θα χρειαστεί.
Τα προβλήματα είχαν αρχίσει να φαίνονται από νωρίς το πρωί της Τετάρτης. Η σιδηροδρομική κυκλοφορία μεταξύ Λιανοκλαδίου – Λάρισας, είχε διακοπεί εξαιτίας των ακραίων καιρικών φαινομένων στην περιοχή του Δοξαρά.
Τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 52 & 53 στο τμήμα Λιανοκλάδι- Λάρισα- Λιανοκλάδι επρόκειτο να πραγματοποιηθούν με λεωφορεία, με παράκαμψη μέσω Τρικάλων, χωρίς ενδιάμεση στάθμευση στο Σ.Σ Παλαιοφάρσαλου. Ωστόσο, ένα εκ των έξι λεωφορείων που εκτελούσαν το δρομολόγιο 53 αναγκάστηκε τελικώς να επιστρέψει στη Λάρισα. Νωρίερα από λεωφορεία είχαν υποκατασταθεί και τα δρομολόγια των τρένων 50 και 51.
Επιπλέον, είχαν ήδη καταργηθεί τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 882 & 887 (Αθήνα- Καλαμπάκα- Αθήνα) λόγω των περιορισμών κυκλοφορίας από την αστυνομία.
Πηγή: ethnos.gr