Εβδομάδα 5/2 – 9/2 στα ΚΔΑΠ Δήμου Μαραθώνος
Εργαστήρι σχολικής μελέτης:
Τα παιδιά μας καθημερινά στις δύο πρώτες ώρες λειτουργίας του Κδαπ ,μελετούν τα μαθήματά τους για την επόμενη μέρα με τις δασκάλες τους, συμπληρώνοντας γνωστικά κενά σε ένα κλίμα συνεργασίας και συντονισμού όλων!
Εργαστήρι Παραμυθογνωσιας:
1) “Η Μαριάννα και η Μόνα Λίζα” του MAYHEW JAMES: Άραγε, τι προκαλεί το χαμόγελο της Μόνα Λίζα; Η Μαριάννα αποφασίζει να σκαρφαλώσει στον ομώνυμο πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι για να το διαπιστώσει. Εκεί παρατηρεί πως η Μόνα Λίζα δεν νιώθει τόσο ευτυχισμένη. Η μικρή Μαριάννα κάνει τα πάντα για να της αλλάξει τη διάθεση! Με τα παιδιά περιδιαβηκαμε στο μουσείο του Λούβρου κάνοντας στάση και σε άλλα κορυφαία έργα τέχνης.
Δημιουργίες:* καδρο-πλαίσιο με την αγαπημένη σκηνή των παιδιών απ’ το παραμύθι, με τη δυνατότητα να τοποθετούν φωτογραφίες ή δικές τους ζωγραφιές μέσα στο κάδρο.
* Κρεμαστή Μονα Λίζα , ζωγραφισμένη με τον τρόπο που τη φαντάζονταν τα παιδιά.
2) “Παλιά επαγγέλματα ζωντανεψτεεεεεε!” Της Κατερίνας Μανανεδακη. Αυτήν την εβδομάδα ξεκινήσαμε ένα ταξίδι στα παλιά επαγγέλματα διαβάζοντας ενα μαγικό παραμύθι με πρωταγωνιστές παλιούς επαγγελματίες,όπως ο λατερνατζής! Δημιουργίες:* Αφού είδαμε τη λατέρνα και ακούσαμε τον ήχο αυτού του τεράστιου μουσικου κουτιού, φτιάξαμε τη δική μας λατέρνα ζωγραφιζοντας το κορίτσι της φωτογραφίας ως σύγχρονη Μονα Λίζα!
Εργαστήρι ταξιδιού στη γνώση:
Αυτήν την εβδομάδα στο εργαστήρι μας ασχολήθηκαμε με τρεις παγκόσμιες μέρες ως αφόρμηση για να μάθουμε νέες γνώσεις και να συνεργαστούμε σε ομαδικό πρότζεκτ!
* Παγκόσμια ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο(7/2) : κάναμε με τα παιδιά μας ,μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύει η ελεύθερη περιήγηση εκ μέρους των ανηλίκων στο διαδίκτυο και αναφερθήκαμε στους βασικούς κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο πάντα με την επίβλεψη γονέα!Δημιουργίες: *ένα λαπτοπ με ποντικι και τους κανόνες που μάθαμε στην οθόνη του.
* Παγκόσμια ημέρα ελληνικής γλώσσας(9/2): Πολυ περήφανοι για τη γλώσσα “που μας την έδωσαν ελληνική ” , με τα παιδιά απολαυσαμε μια άκρως κατατοπιστική διδακτική ώρα για τις ελληνικές λέξεις , τη παντοδυναμία τους, τα δάνεια μας σε ξένες γλώσσες ,για τις λέξεις τις ελληνικές που δεν μεταφράζονται σε καμια άλλη γλώσσα!! Είπαμε πως ο απόλυτα συνεκτικός κρίκος της ύπαρξης της Ελλαδας στην ιστορία των 4000 ετών της ,είναι μονο η γλώσσα της! Κι έτσι * φτιάξαμε μπαλονια με ελληνικές λέξεις , ξένες λέξεις από αυτές και λέξεις αμετάφραστες να σηκώνουν το αερόστατο της ελληνικής γλώσσας ψηλά στον ουρανό για ακόμα περισσότερα χιλιάδες χρόνια!
* Παγκόσμια ημέρα οσπρίων (10/2): Πολλά τα είδη των οσπρίων , πολλοί οι τρόποι μαγειρικής τους και ακόμα περισσότερα τα οφέλη τους για την υγεία του ανθρώπου ! Για αυτό πρέπει να τα εντάξουμε στη καθημερινή μας ζωή για ένα καλύτερο τρόπο ζωής! * Φτιάξαμε μια 3d σούπα με φακές και φασόλια και * 3d τον πάγκο του μπακάλη με σακιά με όσπρια!!!!
Εργαστήρι κατασκευάζω και δημιουργώ:
Μιλήσαμε για τα ζώα που ζουν στους πάγους και κατασκευάσαμε τρισδιάστατες πολικές αρκούδες
Εργαστήρι συναισθηματικής αγωγής:
Διαβάσαμε με τα παιδιά μια ιστορία με θέμα την διαφορετικότητα και φτιάξαμε μια ζωγραφιά όπου απεικόνιζε την παλάμη του κάθε παιδιού και σε κάθε δάχτυλο τα παιδιά έβαλαν ένα σύμβολο που να τους θυμίζει τις ικανότητες τους. Κάθε δάχτυλο και μια ικανότητα.
Εργαστήρι κατασκευάζω και δημιουργώ:
Σε συνέχεια των ζώων που ζουν στους πάγους κατασκευάσαμε πιγκουίνους και μα χάρτινο ποτήρι και φάλαινες σε μορφή τρισδιάστατη.
Εργαστήρι συναισθηματικής αγωγής:
Μιλήσαμε για τις διαβαθμίσεις του θυμού και έφτιαξε το κάθε παιδί το δικό του θυμόμετρο . Τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι που ονομάζεται «ζέστη σοκολάτα» το οποίο βοηθάει στην διαχείριση του θυμού με τις κατάλληλες ανάσες ηρεμίας
Ποδόσφαιρο ασκήσεις για βελτίωση τεχνικής στην πάσα και αγώνας ποδοσφαίρου διπλό με έμφαση στην κατοχή της μπάλας.
Ρυθμική γυμναστική:
Ασκήσεις κ προ ασκήσεις ακροβατικών ,εκμάθηση ρόδα με ένα χέρι
Επίσης εκμάθηση ροδας με ένα πόδι και άσκηση ευλυγισίας από βαρκούλα σε γέφυρα
Διαδραστικό εργαστήρι μουσικής:
Την περασμένη εβδομάδα τραγουδήσαμε και μάθαμε το τραγουδάκι: ντυλι ντυλι το καντήλι! Έπειτα ζωγραφισαμε και την ανάλογη ζωγραφιά με πολύ κέφι!
Τα μαθήματα πιάνου συνεχίζονται και πληθαίνουν αφού ξεκινούν οι άλλα ΚΔΑΠακια! Μαθαίνουμε σωστά το λεγκατο και στακατο μέσα από σύγχρονες μεθόδους, διαβάζοντας παρτιτούρες χωρίς πεντάγραμμο!
Τέλος, δεν λείπει το μουσικοκινητικο παιχνίδι από το πρόγραμμα! Μεγάλη η σημασία του παιχνιδιού αυτού καθώς είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη του παιδιού. Εκεί γίνεται η συνάντηση της κίνησης με την μουσική! Τα παιδιά εκφράζονται και μαθαίνουν να κατανοούν την μουσική και τις μουσικές έννοιες!
Μάθαμε ακόμα ένα τραγουδάκι “το βατραχακι”. Συνδιάζει τις δύο βασικές τεχνικές του πιάνου το legato και το staccato! Ο δείκτης δυσκολίας ανεβαίνει, όμως τα ΚΔΑΠακια μας ανταποκρίνονται μια χαρά!