Ο Δήμος Ωρωπού καλεί τους πολίτες να υποβάλουν δήλωση καθαρισμού οικοπέδου στην κρατική πλατφόρμα https://akatharista.apps.gov.gr από 1η έως 30 Απριλίου 2025.
Η υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών και μισθωτών οικοπέδων και λοιπών ακάλυπτων χώρων για τον καθαρισμό τους, ιδιαίτερα πριν από και κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, προς αποτροπή πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας εξάπλωσής της. Η υποχρέωση τους αφορά:
Οικόπεδα εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών.
Εκτάσεις 100 μέτρων γύρω από αυτές.
Γήπεδα με κτίσμα εκτός σχεδίου.
Για τη δήλωση απαιτούνται:
Κωδικοί Taxisnet
Κωδικός Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) ή γεωγραφικές συντεταγμένες
Ο καθαρισμός θεωρείται κρίσιμο μέτρο πρόληψης πυρκαγιών.
Ο καθαρισμός περιλαμβάνει:
Απομάκρυνση ξερών και σπασμένων κλαδιών και δέντρων.
Καθαρισμό από χόρτα, φυλλόστρωμα και εύφλεκτα υλικά.
Αραίωση θαμνώδους βλάστησης και αποκλάδωση δέντρων.
Απομάκρυνση κάθε είδους επικίνδυνου υλικού.
Σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης, προβλέπονται: Πρόστιμα βάσει της Πυροσβεστικής Διάταξης 20/2024 και Ν.5075/12/12/2023.
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης πέρα εκ νόμου πρόστιμα ο Δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό του ακινήτου καταλογίζοντας στον υπόχρεο το κόστος καθαρισμού και το αντίστοιχο πρόστιμο.
Η Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Ωρωπού έχει ήδη ανακοινώσει τις υπηρεσίες αποκομιδής υπολειμμάτων είτε με δωρεάν υπηρεσίες είτε με χρέωση, ανάλογα με τον όγκο των υπολειμμάτων.