Με εντολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πέφτουν χαράτσια στους κατόχους παλιών οχημάτων. Η Ελλάδα με τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων, τι θα κάνει;
Το «ο ρυπαίνων πληρώνει» είναι σε πλήρη εξέλιξη στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Τα ακριβότερα Τέλη Κυκλοφορίας στα παλιά αυτοκίνητα είναι η πρώτη εντολή που είχε δοθεί από την Ε.Ε. στα κράτη μέλη, εδώ και δύο χρόνια. Ως γνωστόν η σημερινή Ελληνική Κυβέρνηση δεν την ακολούθησε αφήνοντας ίδια τα τέλη από το 2017 που ήταν η τελευταία αύξηση, επί Κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ.
Η ΕΕ γενικότερα προωθεί μία σειρά μέτρων ώστε να δημιουργήσει έντονα οικονομικά αντικίνητρα, στο να μην κρατάνε οι κάτοχοί τους αυτά τα πιο ρυπογόνα οχήματα. Παράλληλα έχουν γίνει προτάσεις (μέχρι να γίνουν εντολές) για χαράτσια τα οποία έχουν ήδη εφαρμοστεί σε άλλες χώρες, όπως είναι το «Περιβαντολλογικό Τέλος» κλπ. Επίσης τέτοια χαράτσια δεν έχουν υιοθετηθεί από την Ελληνική Κυβέρνηση…
Ο ρυπαίνων πληρώνει σε όλη την Ευρώπη
Χαρακτηριστική είναι η έκθεση του Ευρωπαϊκού ελεγκτικού συνεδρίου, που παραδόθηκε στην Ε.Ε. για το τι κάνουν τα κρατη μέλη με τις παραπάνω εντολές-προτάσεις που έχουν δεχτεί.
Τι αναφέρει η έκθεση:
«Η ρύπανση συνεπάγεται σημαντικό κόστος για την κοινωνία και αποτελεί σημαντική πηγή ανησυχίας για τους πολίτες της ΕΕ. Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» σημαίνει ότι οι ρυπαίνοντες έχουν κίνητρο να αποφεύγουν την πρόκληση περιβαλλοντικών ζημιών και είναι υπόλογοι για τη ρύπανση που προκαλούν.
Συνολικά, διαπιστώσαμε, αφενός, ότι η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» αποτυπώνεται και εφαρμόζεται σε διαφορετικό βαθμό στις διάφορες πολιτικές της ΕΕ για το περιβάλλον, και, αφετέρου, ότι η κάλυψη και η εφαρμογή της ήταν ανεπαρκείς. Ενίοτε, ο προϋπολογισμός της ΕΕ χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση δράσεων απορρύπανσης, το κόστος των οποίων θα έπρεπε, βάσει της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» να έχουν επωμιστεί οι ρυπαίνοντες…»
Είναι εμφανές λοιπόν πως ή Κυβέρνηση, παρά τις έντονες πιέσεις από την Ε.Ε, δεν έδειξε καμία διάθεση να φορολογήσει ή να βάλει χαράτσι σε σψδόν 2.000.000 κατόχους πολύ παλαιών οχημάτων. Εχει όμως τη διάθεση της ανανέωσης του στόλου όπως έχει δείξει και με το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Ομως κατά πόσο θα αντέξει η Ελλάδα στις… περιβαντολλογικές πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για χαράτσια και πρόστιμα στα παλιά – ρυπογόνα οχήματα;
Πηγή: newsauto.gr