Άλλη μια «ηλεκτρονική καινοτομία» φέρνει στην καθημερινότητά μας, από τον επόμενο μήνα, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των φορολογουμένων για τις …δοσοληψίες τους με την εφορία. Οι πολίτες, μέσω μιας νέας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που θα αναπτύξει η ΑΑΔΕ, θα λαμβάνουν αναλυτική ενημέρωση για τη φορολογική τους κατάσταση και όλες τις κινήσεις που έχουν πραγματοποιήσει μέσω του λογαριασμού που διαθέτουν στο Taxisnet.
Συνεπώς, οι φορολογούμενοι θα ενημερώνονται για τις οφειλές τους, τις δόσεις, τις επιστροφές φόρου και τους συμψηφισμούς από την εφορία καθώς και για τα ποσά που τους κατέβαλλε το Δημόσιο για αποζημιώσεις και επιδόματα.
Αναλυτικότερα το statement της ΑΑΔΕ θα ενημερώνει τους υπόχρεους για:
– Τα βεβαιωμένα χρέη εκτός ρύθμισης όπως για παράδειγμα τον ΕΝΦΙΑ, το ποσό της βεβαίωσης φόρων, τις πληρωμές, τους τυχόν συμψηφισμούς με επιστροφές και το υπόλοιπο της οφειλής στο τέλος του μήνα
– Το συνολικό ποσό της βεβαίωσης για το φόρο εισοδήματος, την ειδική εισφορά αλληλεγγύης και το τέλος επιτηδεύματος, τις καταβολές και το υπόλοιπο της οφειλής
– Τυχόν οφειλές και πληρωμές για το φόρο μεταβίβασης ακινήτων
– Τα χρέη που έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις, τις δόσεις που έχουν πληρωθεί και τα ποσά που απομένουν για εξόφληση
– Τα ποσά που πιστώθηκαν στους τραπεζικούς λογαριασμούς όπως για παράδειγμα κέρδη από την φορολοταρία, καταβολή κοινωνικών επιδομάτων κ.α.
– Τις συνολικές συναλλαγές του μήνα που αφορούν πληρωμές, συμψηφισμούς, διαγραφές, εισπράξεις από το δημόσιο καθώς και τα υπόλοιπα των ρυθμισμένων η μη οφειλών.
Παράλληλα, η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει στην επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών για: την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και τον περιορισμό της ταλαιπωρίας και της γραφειοκρατίας στις συναλλαγές τους με τις φορολογικές αρχές.
Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης εντός των επόμενων μηνών- μεταξύ των άλλων-θα τεθούν σε εφαρμογή:
– Η δημιουργία πλατφόρμας για την υποβολή δηλώσεων λοιπών φόρων που υποβάλλονται χειρόγραφα
– Η αναδιοργάνωση και αναβάθμιση του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων
– Η επέκταση των υπηρεσιών «Τα αιτήματά μου» και «Τα ραντεβού μου» στα Τελωνεία
– Η ανάπτυξη εφαρμογής (application) κινητών συσκευών για πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και σήμανση των εγγράφων της ΑΑΔΕ με QR Code για την επαλήθευση της εγκυρότητάς τους
– Η ανάπτυξη εφαρμογής ψηφιακής υποβολής δηλώσεων Φόρου Κληρονομιάς
– Η αυτόματη ενημέρωση Ε9 για τις δηλώσεις που υποβάλλονται μέσω του myProperty και ανάπτυξη ηλεκτρονικής εφαρμογής για τα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ που εκδίδονται με χειρόγραφη διαδικασία
– Η ψηφιακή έκδοση φορολογικής ενημερότητας σε περιπτώσεις οφειλής με κριτήριο το προφίλ οφειλετών, και:
– Η αυτοματοποίηση της διαδικασίας πίστωσης των υπερεισπράξεων στους λογαριασμούς των φορολογουμένων ή συμψηφισμού με άλλες οφειλές τους χωρίς την παρεμβολή οποιασδήποτε διοικητικής διαδικασίας.