Δεν μπορώ να μην σχολιάσω θετικά, να μην συνταχθώ και να μην συγχαρώ την Δημοτική Διοίκηση των 3Β(Βούλας, Βάρης, Βουλιαγμένης) για το Δελτίο Τύπου το οποίο εξέδωσε με θέμα την προστασία των δασικών εκτάσεων ολόκληρων περιοχών της Δικαιοδοσίας της που φαίνεται να διεκδικεί και θέλει καθώς φαίνεται να αξιοποιήσει η Ελλαδική Εκκλησία.
Θα σταθώ και θα επιμείνω στην τελευταία φράση με την οποία κλείνει το Δελτίο Τύπου και αναφέρεται στον Οικουμενικό Πατριάρχη ο οποίος δίνει αγώνα πραγματικό μεταξύ τόσων άλλων για την διατήρηση και την προστασία του περιβάλλοντος.
Και ενώ αυτό αποτελεί στις τόσες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ανθρωπότητα ένα από τα κυριότερα θέματα στην ατζέντα των σύγχρονων αστικών δημοκρατιών όπως πχ η Συμφωνία των Παρισίων για το κλίμα, στο οποίο επιστρέφουν πλέον και οι ΗΠΑ μετά από μια περίοδο αποχής, κάποιοι στην πατρίδα μας βλέπουν το περιβάλλον ως μέσο πλουτισμού σαφώς όχι προς ιδίο όφελος αλλά προς το στενό συμφέρον ενός θεσμού που αντί να υπηρετεί τα των έξι ημερών δημιουργίας θεοδώρητα ξεχνά προκλητικά την Τρίτη (ημέρα).
Θα πρέπει να πω εδώ για να κατανοήσουμε την σημασία του περιβάλλοντος πως η κοσμογονία της Γένεσης δεν είναι η μόνη που περιέχεται μέσα στην Παλαιά Διαθήκη και περιλαμβάνει το περιβάλλον.
Διακρίνονται τέσσερις βασικοί τύποι δημιουργίας του κόσμου οι οποίοι μαρτυρούνται στα βιβλία της.
– Δημιουργία με χειρωνακτική εργασία του Θεού
– Δημιουργία μέσω διαδοχικών γεννήσεων (θεογονία-κοσμογονία)
– Δημιουργία μετά από αγώνα του Θεού με τις δυνάμεις του χάους και
– Δημιουργία με το λόγο του Θεού
Και οι τέσσερις αυτές βιβλικές Γεννήσεις δεν αγνοούν την σημασία του περιβάλλοντος όπως προβάλλεται κατ αναλογία των “σκέψεων” της σήμερα από την Ελλαδική Εκκλησία.
Αντίθετα σε όλες, ακόμα και στις δύο διατυπώσεις της Γέννησης στην πρώτη την οποία το ζεύγος των Ανθρώπων είναι η βάση και στην άλλη την πιο γνωστή που το ζεύγος των ανθρώπων είναι η κορύφωση το περιβάλλον αποτελεί το Στερέωμα στο οποίο η ανθρωπότητα μπορεί να πορευτεί και αυτό μας δίνεται τόσο ως Εντολή αλλά και ως προϋπόθεση
Δεν θα σταθώ στο περιεχόμενο των αιτιάσεων που αντικρούονται μέσα στο ίδιο το Δελτίο Τύπου. Και αυτό γιατί απλά ονομασίες και εκτάρια δεν με αφορούν και δεν μπορώ να γνωρίζω ακριβώς ποιες εκτάσεις αφορούν.
Θα σταθώ όμως σε αυτό που μου δείχνει η συνείδηση μου ως πολιτευτού και στελέχους της ΝΔ που τυγχάνει Κυβέρνηση , ως γνώστη της Θεολογίας και ως ελάχιστος υπηρέτης του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου και θα κλείσω με δύο αποσπάσματα του λόγου του Παναγιοτάτου επί τη εορτή της Ινδίκτου την 01 Σεπτεμβρίου 2020
“… Η σύγχρονος κατηγορική προστακτική διά την ανθρωπότητα είναι να ζώμεν χωρίς να καταστρέφωμεν το περιβάλλον. Ενώ όμως εις προσωπικόν επίπεδον και από πολλάς κοινότητας, ομάδας, κινήματα και οργανώσεις επιδεικνύεται μεγάλη ευαισθησία και οικολογική ευθύνη, τα κράτη και οι οικονομικοί παράγοντες αδυνατούν, εν ονόματι γεωπολιτικών σχεδιασμών και της «ιδιονομίας της οικονομίας», να λάβουν τας ορθάς αποφάσεις διά την προστασίαν της κτίσεως και καλλιεργούν την ψευδαίσθησιν ότι τα περί «παγκοσμίου οικολογικής καταστροφής» είναι ιδεολόγημα των οικολογικών κινημάτων και ότι το φυσικόν περιβάλλον έχει την δύναμιν να ανανεώνεται αφ᾿ εαυτού. Το κρίσιμον ερώτημα, όμως, παραμένει: Πόσον θα ανθέξη η φύσις τας ακάρπους συζητήσεις και τας διασκέψεις, την περαιτέρω καθυστέρησιν εις την ανάληψιν αποφασιστικών δράσεων διά την προστασίαν της;”
…..
“…. Δεν υπάρχει αληθής πρόοδος, η οποία στηρίζεται εις την καταστροφήν του φυσικού περιβάλλοντος. Είναι αδιανόητον να λαμβάνωνται οικονομικαί αποφάσεις χωρίς να συνυπολογίζωνται αι οικολογικαί επιπτώσεις των. Η οικονομική ανάπτυξις δεν είναι δυνατόν να παραμένη εφιάλτης διά την οικολογίαν. Είμεθα βέβαιοι ότι υπάρχει εναλλακτική οδός οικονομικής οργανώσεως και αναπτύξεως έναντι του οικονομισμού και του προσανατολισμού της οικονομικής δραστηριότητος εις την μεγιστοποίησιν της κερδοφορίας. Το μέλλον της ανθρωπότητος δεν είναι ο homo oeconomicus”.
Είναι σαφής από κάθε άποψη λοιπόν η “επιταγή” η Ελλαδική Εκκλησία να πάψει να διεκδικεί και να “εκτιμά εαυτόν ως φεουδάρχη” για εκτάρια γης τα οποία στους πολίτες μέσω των αυτοδιοικητικών Δικαιοδοσιών α) θα αξιοποιηθούν αναλόγως και Β) οφείλουν να αποδωθούν και να παραμείνουν
——
ΑΓΥ Ιωάννης Ορφανουδάκης OFS
μέλος – στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας (Δημ. Το Ζωγράφου, Β2 Νομαρχιακής – ΝΟΔΕ ΝΔ)
Δυτική Δογματική Θεολογία, Κανονικό Δίκαιο, Σημειωτική της Βίβλου CSF, πανεπιστημιακού υποτρόφου του ΙΚΥ στο τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ, αρθρογράφου και μέλους της Futurium δεξαμενής σκέψης (think tank) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βρυξέλλες