Θετικά γνωμοδότησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο αναβάθμισης της μαρίνας Βουλιαγμένης.
Στην τηλεδιάσκεψη, ακούστηκε τόσο η παρουσίαση της μελετητικής εταιρείας, όσο και οι απόψεις των φορέων και προσώπων που αντιδρούν από την περιοχή.
Στη συζήτηση παρενέβη ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος τονίζοντας ότι σήμερα η μαρίνα της Βουλιαγμένης αποτελεί μια “περιβαλλοντική βόμβα” που λόγω πεπαλαιωμένων υποδομών απειλεί τον κόλπο. Ο δήμαρχος επίσης ανέφερε ότι η επιφάνεια που καταλαμβάνουν τα 103 σκάφη που ελλιμενίζονται σήμερα θα είναι ίδια με την επιφάνεια των 59 σκαφών της νέας διάταξης, ότι η συνολική δόμηση των 4.800 τ.μ. κατά το ήμισυ θα καλύψει τις απαραίτητες λειτουργικές ανάγκες της μαρίνας, ενώ αναφέρθηκε και στα σημαντικά οικονομικά οφέλη που αναμένει ο Δήμος.
Ακόμη, ο κ.Κωνσταντέλλος ανέφερε ότι από τη δεκαετία του 1940 μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί στον κόλπο 5 μεγάλες λιμενικές εργασίες, οι οποίες δεν έχουν επιφέρει αλλοίωση των ακτών. Όπως σημείωσε, ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας είναι ένα αναγκαίο δημόσιο έργο που έχει τη συναίνεση της συντριπτικής πλειοψηφίας της τοπικής κοινωνίας όπως εκφράζεται στο Δημοτικό Συμβούλιο: Όπως ανέφερε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου υιοθετήθηκε ομόφωνα, ενώ η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων υπερψηφίστηκε από 27 συμβούλους σε σύνολο 31 παρόντων, έχοντας το “πράσινο φως” και από παρατάξεις της αντιπολίτευσης.
«Πρόκειται για ένα έργο που θα ενισχύσει την αναπτυξιακή δυναμική της περιοχής αλλά και ευρύτερα της Αττικής, με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης και επισήμανε πως η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου, υπέρ του έργου, αποδεικνύει πως η τοπική κοινωνία «διψά» για έργα με αναπτυξιακό πρόσημο. «Αυτή είναι μία σοβαρή παράμετρος. Ως Περιφέρεια Αττικής ακούμε προσεκτικά, στηρίζουμε και σεβόμαστε τις αποφάσεις των τοπικών κοινωνιών, οι οποίες εκφράζονται μέσω των δημοτικών αρχών», ανέφερε ο περιφερειάρχης και πρόσθεσε πως στο επίκεντρο των πολιτικών της διοίκησης είναι παρεμβάσεις που θα διαμορφώσουν ένα φιλικό επενδυτικό περιβάλλον στην Αττική και θα συμβάλλουν στη τουριστική της αναβάθμιση αλλά και στη διεύρυνση των θέσεων εργασίας.
Στην ψηφοφορία που έγινε “υπέρ” ψήφισαν οι παρατάξεις του Γιώργου Πατούλη και του Θάνου Τζήμερου, στο σύνολο 48 “ναι”. Με το “όχι” τάχθηκαν οι παρατάξεις Σγουρού, Λαϊκή Συσπείρωση, Ελληνική Αυγή, Οικολογική Συμμαχία, Αντικαπιταλιστική Ανατροπή και Ανυπότακτη Αττική, συνολικά 30 ψήφοι. Το αποτέλεσμα καθόρισε τελικά η παράταξη της Ρένας Δούρου, που τάχθηκε με το “λευκό” (20 ψήφοι) επιτρέποντας στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων να πάρει “πράσινο φως”.
Κατά τις αιτιολογήσεις της ψήφου κάθε παράταξης,η παράταξη Δούρου, διά της συμβούλου Κατερίνας Θεοχάρη, πρόσθεσε 4 ακόμη παρατηρήσεις στο κείμενο συμπερασμάτων της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας, χωρίς κάποια συνολική τοποθέτηση για το έργο. Σημειωτέον, ότι το 2018 ως διοίκηση η ίδια παράταξη είχε εισηγηθεί και υπερψηφίσει τη Στρατηγική Μελέτη για το ίδιο έργο. Ο Γιώργος Πατούλης αρνήθηκε να συμπεριλάβει τις παρατηρήσεις στην εισήγηση, οδηγώντας την παράταξη Δούρου στο “λευκό”.
Ο Γιάννης Σγουρός, η παράταξη του οποίου είχε υπερψηφίσει το ΕΣΧΑΔΑ για τον Αστέρα Βουλιαγμένης επί διοίκησής του στην Περιφέρεια και τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη μαρίνα το 2018 όταν ήταν μείζων αντιπολίτευση, είπε ότι οι προϋποθέσεις που είχε θέσει τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν εισακούστηκαν, γι’ αυτό και επέλεξε το “κατά”.
Ο Γιάννης Πρωτούλης από τη Λαϊκή Συσπείρωση τόνισε ότι δεν θα έπρεπε η Περιφέρεια να αρκεστεί στη μελέτη που παρήγγειλαν οι επενδυτές, αλλά να εκπονήσει δικές της από ανεξάρτητους φορείς. Σημείωσε ότι η μελέτη διάβρωσης των ακτών απουσιάζει και ότι είναι θεμελιώδης και τάχθηκε κατά του έργου συνολικά.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο έδωσε το λόγο και σε πολίτες που αντιδρούν στην ανάπλαση της μαρίνας που είχαν συνδεθεί στο “δωμάτιο” της τηλεδιάσκεψης κατόπιν πρόσκλησης του προεδρείου.
Η σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Βουλιαγμένης Θάλεια Ασλανίδου τοποθετήθηκε κινδυνολογικά, σημειώνοντας ότι η μαρίνα “θα γίνει λιμάνι μεταφοράς τουριστών” και ότι “θα έρθουν καράβια Blue Star”, χαρακτηρίζοντας τη Βουλιαγμένη “παραθεριστικό οικισμό” που θα καταστραφεί από το έργο.
Εκ μέρους του Συνεταιρισμού Στεγάσεως Κατοίκων Βουλιαγμένης μίλησε η Έλενα Μανιάτη, η οποία εξέφρασε τον προβληματισμό της για το αν είναι συμβατά το κυνήγι του κέρδους μιας εταιρείας με την προστασία του περιβάλλοντος, τονίζοντας ότι αντιτίθεται στο μοντέλο αυτό ανάπτυξης.
Τέλος το λόγο πήρε ο Παναγιώτης Κόνσουλας, ο οποίος εκπροσώπησε όπως υποστήριξε όσους υπέγραψαν κατά της επέκτασης της μαρίνας, επιδεικνύοντας μάλιστα στην κάμερα ένα σώμα φωτοτυπιών όπου συγκεντρώνονται οι σχετικές υπογραφές. Είπε ότι προτείνει στο Περιφερειακό Συμβούλιο την καταψήφιση της Μελέτης, προκειμένου “να οδηγηθούμε σε έναν συμβιβασμό” με τον Αστέρα Βουλιαγμένης.