Στο λιμάνι του Λαυρίου στρέφεται η προσοχή επενδυτών, επιχειρηματικών ομίλων και ιδιωτών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία και στις υποδομές αλλά και στον θαλάσσιο τουρισμό, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής.
Καθώς η συγκεκριμένη λιμενική υποδομή βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από την πρωτεύουσα αλλά και το αεροδρόμιό της, αντιμετωπίζεται ως ιδανική για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας μικρών αποστάσεων αλλά και για τον ελλιμενισμό επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια έχει καταγράψει εξαιρετικό ιστορικό διαχείρισης project cargo έχοντας λειτουργήσει ως κόμβος μεταφόρτωσης εξοπλισμού για αιολικά πάρκα. Με την αγορά των υπεράκτιων αιολικών πάρκων να αναμένεται να ανοίξει επίσης το αμέσως επόμενο διάστημα, πολλοί εκτιμούν πως το Λαύριο μπορεί να επωφεληθεί σημαντικά.
Ωστόσο, είναι οι δραστηριότητες που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον: η δραστηριότητα της κρουαζιέρας θεωρείται από τις πλέον υποσχόμενες για τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία του λιμανιού, όπως και της μαρίνας σκαφών αναψυχής, η οποία μάλιστα αναμένεται να αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητά της με την προσθήκη πλωτών προβλητών.Oι δραστηριότητες που σχετίζονται με τον θαλάσσιο τουρισμό συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι διαχρονικά έχουν διατυπωθεί σχέδια για την από εκεί δρομολόγηση και ακτοπλοϊκών επιβατηγών/οχηματαγωγών προς τις Κυκλάδες, πέραν των δρομολογίων που πραγματοποιούνται ήδη κυρίως προς την Τζια και ορισμένες άγονες γραμμές.
Αυτό έχει προταθεί ως λύση αποσυμφόρησης τόσο του λιμανιού της Ραφήνας –που λειτουργεί κοντά στα όρια της δυναμικότητάς του– όσο και του Πειραιά, με δεδομένη την εγγύτητα του Λαυρίου με τις Κυκλάδες. Προϋπόθεση όμως για την ανάπτυξή του ως επιβατηγού λιμένα θεωρείται η βελτίωση της συνδεσιμότητάς του με μέσα μεταφοράς σταθερής τροχιάς, και ειδικότερα τον προαστιακό, και προοπτικά με την επέκταση της Αττικής Οδού. Σχέδια τα οποία αμφότερα επί του παρόντος είναι πρακτικά «παγωμένα».
Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν πως για το λιμάνι ενδιαφέρονται τουλάχιστον δύο μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας από τις ΗΠΑ και μάλιστα παρά το ότι η αξιοποίηση του λιμανιού προχωράει με την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου και όχι την υποπαραχώρηση του προβλήτα της κρουαζιέρας. Σημειώνεται πως στο Λαύριο υπάρχει σύγχρονος επιβατηγός τερματικός σταθμός και δυνατότητα ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων μόνο μικρού και μεσαίου μεγέθους, τα οποία στο μέλλον αναμένεται να πληθύνουν, καθώς τα πολύ μεγάλα πλοία των 300 μέτρων με τους 4.000 και 5.000 επιβάτες έχουν αρχίσει να προκαλούν αντιδράσεις στους προορισμούς που επισκέπτονται.
Επίσης, ως ενδιαφερόμενος φέρεται και Ελληνας επιχειρηματίας με σημαντικό εκτόπισμα στη ναυτιλία, που έχει τοποθετηθεί τα τελευταία χρόνια και στον θαλάσσιο τουρισμό και ελέγχει τουλάχιστον άλλη μία μεγάλη μαρίνα σκαφών αναψυχής. Στο πρόσφατο παρελθόν ενδιαφέρον είχε διατυπώσει και η τουρκική εταιρεία μεταφορών Ekol Logistics που είναι χρήστης του λιμανιού. Επιπλέον, η αγορά θεωρεί ως δυνητικούς διεκδικητές του Λαυρίου και κάποια από τα επενδυτικά σχήματα που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία λίγα χρόνια σε διαγωνισμούς για άλλα λιμάνια της χώρας, όπως κατασκευαστικές και εταιρείες logistics.
Πηγή: kathimerini.gr