Ενόψει αποφάσεων για τη συμμετοχή του στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών βρίσκεται το Υπερταμείο ενόψει της δρομολογούμενης πώλησης του 30% μέσω χρηματιστηριακής συναλλαγής σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Με το μνημόνιο συνεργασίας που θα ορίζει το πλέγμα των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των υφιστάμενων μετόχων μετά τη συναλλαγή να βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση, το Υπερταμείο, που συμμετέχει άμεσα με 25% στην εταιρεία του αεροδρομίου, αναζητά χρηματοοικονομικό σύμβουλο για να καθορίσει τη στάση του σχετικά με τη συναλλαγή.
Το σενάριο του Χρηματιστηρίου για την πώληση του ποσοστού 30% του αεροδρομίου της Αθήνας που σήμερα ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ, άμεση θυγατρική του Υπερταμείου, έχει κλειδώσει, αφήνοντας πίσω τον διαγωνισμό πώλησης που είχε ξεκινήσει λίγο πριν την πανδημία σε πολύ διαφορετικό περιβάλλον. Έχοντας επιτύχει συμφωνία με την AviAlliance, συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments, που κατέχει συνολικά το 40% του ΔΑΑ και το management, έχει δρομολογήσει τις διαπραγματεύσεις που θα οδηγήσουν βήμα-βήμα στην αρχική δημόσια προσφορά (IPO).
Η συμβολή του χρηματοοικονομικού συμβούλου
Σε αυτό το πλαίσιο, το Υπερταμείο επιδιώκει να προσλάβει μέσω διαγωνισμού έναν αξιόπιστο και έμπειρο χρηματοοικονομικό σύμβουλο σχετικά με τη συμμετοχή του στον ΔΑΑ. Η διαδικασία θα προχωρήσει με γρήγορες διαδικασίες, καθώς στόχος είναι όλα να είναι έτοιμα εντός του πρώτου εξαμήνου, παρά την περιρρέουσα εκλογική ατμόσφαιρα που στέλνει πιθανώς τις εξελίξεις στην επόμενη κυβέρνηση. Έτσι, η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει ορισθεί για τις 13 Φεβρουαρίου.
Ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος θα συμβάλλει στην αξιολόγηση των οικονομικών και επιχειρηματικών παραμέτρων της εισαγωγής του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο και των επιπτώσεων στην αξία των συμμετοχών που έχει στην εταιρεία του αεροδρομίου της Αθήνας. Βάσει των παραπάνω θα καθοριστεί η στάση του Υπερταμείου απέναντι στην προτεινόμενη χρηματιστηριακή συναλλαγή και τη χάραξη της μελλοντικής στρατηγικής του ως προς τη συμμετοχή του στον ΔΑΑ.
Ειδικότερα, θα εξετάσει τους σχετικούς όρους του προσχεδίου του μνημονίου συνεργασίας σχετικά με την IPO και θα γνωμοδοτήσει σχετικά με το εάν οι προτεινόμενοι όροι αντικατοπτρίζουν τους όρους της αγοράς που είναι εύλογοι και δίκαιοι από οικονομικής και επιχειρηματικής σκοπιάς.
Η εκκρεμότητα
Η πιο κρίσιμη εξάλλου εκκρεμότητα, που θα καθορίσει και την επιτυχία του εγχειρήματος, είναι η συμφωνία όλων των εμπλεκομένων μερών για τους άξονες της εταιρικής διακυβέρνησης μετά τη δημόσια εγγραφή. Σήμερα, στο μετοχικό κεφάλαιο του αεροδρομίου της Αθήνας συμμετέχουν αναλυτικά οι AviAlliance GmbH με 25%, η AviAlliance Capital GmbH με 15%, το ΤΑΙΠΕΔ με 30%, το Υπερταμείο με 25% και η Οικογένεια Κοπελούζου με 5%.
Ακόμη, ο σύμβουλος θα αναλάβει να αναλύσει τις οικονομικές πτυχές και παραμέτρους της δρομολογούμενης συναλλαγής για την άμεση συμμετοχή του Υπερταμείου στον ΔΑΑ μετά την IPO και για όσο διάστημα η Συμφωνία Ανάπτυξης Αεροδρομίου παραμένει σε ισχύ, δηλαδή ως το 2046.
Βασικός στόχος είναι να καθοριστεί η στρατηγική του Υπερταμείου όσον αφορά στη συμμετοχή του στην εταιρεία του αεροδρομίου. Σε αυτό το πλαίσιο, θα συμβουλεύσει και θα συμβάλλει στην εκτίμηση όλων των παραμέτρων, διαφόρων παραγόντων και σεναρίων κινδύνου που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη προκειμένου το Υπερταμείο να αποφασίσει ως βασικός επενδυτής (cornerstone investor) σε σχέση με το ποσοστό συμμετοχής του στον ΔΑΑ.
Θα πρέπει, τέλος, να έχει διαρκή αλληλεπίδραση και συνεργασία με τους εμπλεκόμενους και να συμμετέχει σε συναντήσεις και επικοινωνίες με αρμόδιους υπαλλήλους/φορείς/συμβούλους του Υπερταμείου και των ρυθμιστικών αρχών. Η διάρκεια της σύμβασης του συμβούλου ανέρχεται σε δύο μήνες και το προϋπολογισμός της είναι κατά μέγιστον 150.000 ευρώ.
Πηγή: ΟΤ