Θέμα : Σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικών και επιβλαβείς συγχωνεύσεις στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών. Οι γονείς σε απόγνωση.
Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα σε πάρα πολλά σχολεία της χώρας, με αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες ώρες διδασκαλίας. Ακόμα και το τέχνασμα της κυβέρνησής σας με τις συγχωνεύσεις τμημάτων δεν καταφέρνει να συγκαλύψει την αλήθεια. Αντιθέτως, διογκώνει τα πάσης φύσεως προβλήματα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Το δημόσιο σχολείο ψυχορραγεί, μαθητές και εκπαιδευτικοί υποφέρουν, ενώ η πολιτεία περί άλλων τυρβάζει.
Στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών, γονείς καταγγέλλουν την απόλυτη αδιαφορία που αντιμετωπίζουν από τους αρμόδιους φορείς (Δ/νση Β`βάθμιας Εκπ/σης, ΥΠΑΙΘ) , οι οποίοι απαντούν με αοριστίες χωρίς να δίνουν συγκεκριμένες λύσεις.
Ειδικότερα, οι γονείς αγωνιούν διότι από την αρχή του σχολικού έτους μέχρι σήμερα, τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, τα παιδιά τους έχουν χάσει αμέτρητες ώρες μαθημάτων λόγω της έλλειψης διδακτικού προσωπικού.
Επιπλέον, μετά τη συγχώνευση των 5 τμημάτων της Α τάξης σε 4, οι γονείς επισημαίνουν τους ψυχολογικούς, παιδαγωγικούς και υγειονομικούς παράγοντες οι οποίοι καθιστούν την κατάσταση ανησυχητική. Τονίζεται ότι σύμφωνα με τον κανονισμό πυροπροστασίας για τα εκπαιδευτήρια της χώρας μας, η αναλογία που αντιστοιχεί σε κάθε άτομο ευρισκόμενο μέσα στην αίθουσα είναι 2τμ καθαρού εμβαδού δαπέδου ανά άτομο. Στις αίθουσες 45 τ.μ. του 9ου γυμνασίου επομένως θα έπρεπε να αναλογούν 22 άτομα και όχι 28! ( 27 μαθητές και 1 εκπαιδευτικός ). Αυτή η αναλογία θεωρείται ιδιαίτερα επισφαλής σε περίπτωση πυρκαγιάς ή και σεισμού.
Είναι αξιοσημείωτο τέλος, ότι από τα 105 παιδιά που φοιτούν στην Α τάξη του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών, μόνο τα 17 έχουν εμβολιαστεί. Αυτό το γεγονός δημιουργεί μεγάλο προβληματισμό και εντείνει την αγωνία των γονέων για την μετάδοση του κορωνοϊού μέσα στις συνωστισμένες αίθουσες των 28 ατόμων.
Υπενθυμίζεται ότι τα παιδιά έχουν συνταγματικό δικαίωμα στην δημόσια, δωρεάν και ισότιμη Παιδεία, στην Υγεία και στην Κοινωνική Πρόνοια. Τα δικαιώματα αυτά καταστρατηγούνται κατάφωρα με τους χειρισμούς του υπουργείου σας.
Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται η υπουργός,
- Με ποια λογική στοιβάζετε 28 άτομα σε μια αίθουσα διδασκαλίας που προορίζεται για 22 άτομα; Πώς διασφαλίζετε την απρόσκοπτη και αποτελεσματική διδασκαλία σε τέτοιες συνθήκες;
- Πώς αποδεικνύεται η κοινωνική και υγειονομική μέριμνα του ΥΠΑΙΘ έναντι της εκπαιδευτικής κοινότητας, όταν μαθητές , εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό εκτίθενται σε επισφαλείς συνθήκες για την υγεία και τη σωματική τους ακεραιότητα επί 7 ώρες κάθε μέρα;
- Τι απαντάτε στην αγωνία των γονέων του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών για την έλλειψη εκπαιδευτικών και την απώλεια πολλών ωρών διδασκαλίας;
- Πώς θα πείσετε τους γονείς των μη-εμβολιασμένων εφήβων να εμβολιάσουν τα παιδιά τους;Θέμα : Τμήματα της Α και της Στ τάξης του 10ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών διδάσκονται κάθε μέρα από άλλον δάσκαλο λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. Το ολοήμερο έχει καταργηθεί.
Οι διαμαρτυρίες για ελλείψεις εκπαιδευτικών έρχονται βροχηδόν στα γραφεία των βουλευτών μας, αποδεικνύοντας ότι η κατανομή των δασκάλων-καθηγητών είναι από ανεπιτυχής έως καταστροφική για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Στο 10ο δημοτικό σχολείο Αχαρνών για παράδειγμα, το ολοήμερο πρόγραμμα έχει καταργηθεί. Όπως μας ενημερώνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ένα τμήμα της Α` και ένα τμήμα της Στ` τάξης δεν έχουν δάσκαλο και έτσι αυτά τα δυο τμήματα διδάσκονται εκ περιτροπής από τους δασκάλους των υπόλοιπων τάξεων. Επειδή οι ώρες των εκπαιδευτικών δεν επαρκούν για το ολοήμερο, έχει ανασταλεί η λειτουργία του.
Οι συνέπειες είναι προφανείς: Οι μαθητές των δυο αυτών τάξεων έχουν κάθε μέρα άλλον εκπαιδευτικό. Αυτό είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικό για τα παιδιά της Α τάξης, που έχουν μόλις εισέλθει στην εκπαιδευτική διαδικασία και δεν γνωρίζουν ακόμα – μετά από 3 μήνες σχολείου – ποιος ή ποια είναι ο δάσκαλος ή η δασκάλα τους. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο επιβαρυντική για την Στ τάξη, διότι οι μαθητές του συγκεκριμένου τμήματος δεν προετοιμάζονται όπως θα έπρεπε για την μετάβασή τους στην Β`βάθμια Εκπαίδευση.
Επιπλέον, οι γονείς των μαθητών αυτών των δυο τμημάτων που είναι εργαζόμενοι και είχαν οργανώσει την καθημερινότητά τους βασιζόμενοι στην λειτουργία του ολοήμερου, είναι υποχρεωμένοι να βρίσκουν καθημερινά τρόπους ή ανθρώπους για να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους στο σχόλασμα του κανονικού ωραρίου.
Οι γονείς έχουν αποταθεί στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, όπου τους πληροφόρησαν ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να καλυφθούν αυτά τα δυο κενά.
Ωστόσο, σύμφωνα με καταγγελία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Σωκράτης», υπάρχει δασκάλα τάξης που επρόκειτο να τοποθετηθεί στο 10ο Δημοτικό, αλλά αυτό δεν έγινε διότι απασχολείται ως…. γυμνάστρια σε άλλο σχολείο. Σημειώνεται ότι ο Σύλλογος «Σωκράτης» έχει αποστείλει σχετική επιστολή στις 19/11/2021 στην ΔΟΕ, στα ΜΜΕ, στην Δ/νση ΠΕ Ανατολ. Αττικής, στον Περιφερειακό Δ/ντή Π και Δ Εκπαίδευσης Αττικής και στην Ενωση Συλλόγων Γονέων Ανατολ. Αττικής.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται η υπουργός:
- Γιατί αφήνετε σχολεία της ελληνικής επικράτειας χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό εφόσον οι τοποθετήσεις αναπληρωτών είναι φανερό ότι δεν επαρκούν;
- Πότε θα καλυφθούν τα κενά δυο δασκάλων τάξης στο 10ο Δημοτικό σχολείο Αχαρνών;
- Συμφωνείτε ότι το ολοήμερο σχολείο πρέπει να διατηρηθεί και να βελτιωθεί και όχι να καταργείται εξαιτίας κακών χειρισμών του υπουργείου σας;
Η ερωτώσα βουλεύτρια
Μαρία Απατζίδη