Κατάθεση ερώτησης για τις ελλείψεις προσωπικού και την αναγκαιότητα διορισμών μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), σε ΚΕΣΥ και Γενική Εκπαίδευση.
Η Μαρία Απατζίδη, βουλευτής Ανατολικής Αττικής του ΜεΡΑ25, κατέθεσε στις 19/11/2020 ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τις ελλείψεις προσωπικού και την αναγκαιότητα διορισμών μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), σε ΚΕΣΥ και Γενική Εκπαίδευση
Η κα Απατζίδη ανέφερε ότι σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕΑ Αττικής (Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής), τον συνδικαλιστικό φορέα που εκπροσωπεί το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό της Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης, υφίστανται σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε ΚΕΣΥ και Γενική Εκπαίδευση, που καθιστούν απολύτως αναγκαία την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών προσωπικού στις δομές αυτές.
Η κα Απατζίδη ανέφερε τις παρακάτω δομές, που παρουσιάζουν αυξημένα προβλήματα:
- ΕΕΕΕΚ ΑΓ. Δημητρίου, όπου παρατηρείται δραματική έλλειψη σχολικών νοσηλευτών. Το σχολείο χρειάζεται 4 σχολικούς νοσηλευτές για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες των 228 μαθητών που παρουσιάζουν πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως επιληψία, διαβήτη, κρίσεις που οδηγούν σε αυτοτραυματισμούς. Μάλιστα, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν υπάρχει κανένας νοσηλευτής σε υπηρεσία, εφόσον απουσιάζει δικαιολογημένα η μοναδική νοσηλεύτρια, με άδεια ειδικού σκοπού.
- Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ωρωπού, όπου σύμφωνα με καταγγελίες του Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων, Ατόμων με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες «Η Αγία Σκέπη», στο σχολείο υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις προσωπικού και συγκεκριμένα από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, στερείται Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, Λογοθεραπευτή, Εργοθεραπευτή και Νοσηλευτή.
- Ειδικό Δημοτικό «Πόρτα Ανοιχτή» της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών, όπου παραμένουν μεγάλες οι ελλείψεις σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, και συγκεκριμένα υπάρχουν μόλις 5 μέλη ΕΒΠ για 8 τάξεις παιδιών με Εγκεφαλική Παράλυση.
Η βουλευτής υπογράμμισε ότι, σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕΑ, υπάρχει ανάγκη στελέχωσης όλων των ΚΕΣΥ με μόνιμο προσωπικό, αφού οι 1040 διορισμοί ΕΕΠ-ΕΒΠ για όλη τη χώρα που υλοποιήθηκαν μέσα στο 2020, δεν αφορούσαν ούτε στα ΚΕΣΥ της χώρας, ούτε στη Γενική Εκπαίδευση. Το αποτέλεσμα είναι σε όλα τα ΚΕΣΥ να παρουσιάζονται σοβαρές ελλείψεις και να διακυβεύεται η ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία των δομών αυτών. Ταυτόχρονα, διαφαίνεται επιτακτική η ανάγκη της ένταξης των κλάδων του ΕΕΠ-ΕΒΠ στη Γενική Εκπαίδευση, προκειμένου να προωθηθεί η έννοια της Συνεκπαίδευσης και να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά αναπτυξιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα των μαθητών που φοιτούν στα τυπικά σχολεία.
Η βουλευτής κατέληξε ρωτώντας την Υπουργό για τις ενέργειες που προτίθεται να κάνει για την επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος και συγκεκριμένα εάν θα προβεί σε άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε ΚΕΣΥ και Γενική Εκπαίδευση.
Κατάθεση ερώτησης για τα κτηριακά προβλήματα σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), της Περιφέρειας Αττικής .
Η Μαρία Απατζίδη, βουλευτής Ανατολικής Αττικής του ΜεΡΑ25, κατέθεσε στις 19/11/2020 ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τα κτηριακά προβλήματα σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), της Περιφέρειας Αττικής.
Η κα Απατζίδη ανέφερε ότι σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕΑ Αττικής (Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής), τον συνδικαλιστικό φορέα που εκπροσωπεί το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό της Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης, υφίστανται σοβαρά προβλήματα σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), που βρίσκονται στην Περιφέρεια Αττικής.
Συγκεκριμένα, υπάρχει πληθώρα ανεπαρκειών, που αφορούν στα εξής:
- Σοβαρά κτηριακά προβλήματα στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείo ΕΛΕΠΑΠ, όπου διαπιστώνεται ακαταλληλότητα χώρων και έλλειψη γραφείων για την εκτέλεση των υποστηρικτικών και των συμβουλευτικών υπηρεσιών με γονείς και μαθητές.
- Στέρηση επαρκούς χώρου για τις εκπαιδευτικές ανάγκες στο 2ο Ειδικό Νηπιαγωγείο ΕΛΕΠΑΠ
- Σοβαρά κτηριακά προβλήματα στο 6ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθήνας, το οποίο είναι το μεγαλύτερο Ειδικό Δημοτικό της Αθήνας και καλύπτει τρία γεωγραφικά διαμερίσματα. Οι υποδομές του συγκεκριμένου χώρου, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Αναγκαιότητα έναρξης λειτουργίας ΕΕΕΕΚ Α΄ Αθήνας και Περιστερίου, διότι η καθυστέρηση λειτουργίας τους, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα ΕΕΕΕΚ (Αιγάλεω, Αγ. Δημητρίου, Καλλιθέας), λόγω της υπερσυσσώρευσης μαθητών με πολύ σοβαρές αναπηρίες.
- Αναγκαιότητα έναρξης λειτουργίας των ήδη ιδρυμένων Ειδικών Δημοτικών Γλυφάδας και Βύρωνα.
- Αναγκαιότητα άμεσης ίδρυσης νέου ΕΕΕΕΚ στην Ανατολική Αττική, όπου σε μια περιφέρεια 13 Δήμων, λειτουργούν μόνο 2 ΕΕΕΕΚ, σε Ραφήνα και Νέα Μάκρη, σε πολύ κακές και ελλιπείς εγκαταστάσεις.
- Αποσυμφόρηση του συγκροτήματος των ΣΜΕΑΕ Αιγάλεω, καθώς στο συγκρότημα αυτό στεγάζονται το ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω, το Ειδικό Δημοτικό Παιδιών στο φάσμα του Αυτισμού Αιγάλεω, το Ειδικό Νηπιαγωγείο Παιδιών στο φάσμα του Αυτισμού και το Ειδικό Δημοτικό Κινητικά Αναπήρων. Τα κτηριακά προβλήματα είναι τεράστια, αφού σε ένα και μόνο σχολικό κτήριο συνωστίζονται 4 σχολικές μονάδες, με σύνολο περίπου 200 μαθητών και αντίστοιχου προσωπικού.
- Κτηριακό πρόβλημα στο Ειδικό Δημοτικό Κινητικά Αναπήρων Αιγάλεω, με μόλις 3 αίθουσες διδασκαλίας συνολικά και χωρίς ξεχωριστή αίθουσα, για την εργοθεραπεία και για τη λογοθεραπεία.
- Αποσυμφόρηση του ΕΕΕΕΚ Αγ. Δημητρίου, το οποίο έχει το μεγαλύτερο μαθητικό πληθυσμό πανελλαδικά, με 228 μαθητές και συστεγάζεται με το ΕΝΕΕΓΥΛ Αγ. Δημητρίου, με 121 μαθητές.
- Κτηριακά προβλήματα στο Ειδικό Δημοτικό «Πόρτα Ανοιχτή» της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών, με τους χώρους να ανήκουν στο ίδρυμα της Εταιρείας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν επαρκείς χώροι για θεραπευτές ή οι ίδιοι να εργάζονται σε χώρους απομακρυσμένους από το σχολείο.
Η βουλευτής κατέληξε ρωτώντας την Υπουργό για τις ενέργειες που προτίθεται να κάνει για την επίλυση των κτηριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής.
Ακολουθήστε μας στην σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα
—