Νέα παρέμβαση στη Βουλή για Προαστιακό και λεωφορειακές γραμμές στην Ανατολική Αττική
Την έντονη ανησυχία του για την επ’ αόριστον διακοπή των τοπικών δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο τμήμα «Άνω Λιόσια – Κάντζα» αλλά και τα συνεχιζόμενα κρούσματα ατυχημάτων στις λεωφορειακές γραμμές που έχουν εκχωρηθεί σε ιδιώτες εξέφρασε με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ο Βουλευτής Ανατολικής Αττικής, Γιώργος Καραμέρος.
Ο Γιώργος Καραμέρος αναγνωρίζοντας πως η μετακίνηση με αξιοπιστία και συνέπεια αποτελεί βασικό κοινωνικό δικαίωμα, συνεχίζει τις παρεμβάσεις του στη Βουλή μετά από εκείνες για τις δυσλειτουργίες και τις καθυστερήσεις στα ΚΤΕΛ Αττικής αλλά και στην ιδιωτική «κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής» στην οποία και εκχωρήθηκε μεταφορικό έργο για 8 χρόνια έναντι 385 εκατομμυρίων ευρώ. Ο Γιώργος Καραμέρος έθεσε επίσης στον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών το μείζον ζήτημα της διακοπής των τοπικών δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που έχει εξωθήσει σε αγανάκτηση τους κατοίκους της Ανατολικής Αττικής, προκαλώντας αβεβαιότητα και σύγχυση ιδιαίτερα σε όσους εργαζομένους, ηλικιωμένους και φοιτητές, δεν διαθέτουν άλλα μέσα και μετακινούνται καθημερινά για εργασία, υγεία και υποχρεώσεις.
Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου, οι πολίτες που εξυπηρετούνται από βασικούς σταθμούς του αστικού Σιδηροδρομικού Δικτύου της Αττικής, όπως, τη Μεταμόρφωση, τη Νερατζιώτισσα, την Πεντέλης, την Παλλήνη, την Παιανία-Κάντζα και άλλους, βλέπουν τα τοπικά δρομολόγια να έχουν καταργηθεί χωρίς καμία σαφή ενημέρωση για το πότε θα αποκατασταθούν.
Σύμφωνα με το Υπουργείο, η κατάργηση αποδίδεται σε «βλάβη στο σύστημα σηματοδότησης» γεγονός που θέτει ευθέως ερωτήματα για την ετοιμότητα και την αξιοπιστία του σιδηροδρομικού δικτύου εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου και ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών.
«Η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να δώσει απαντήσεις. Δεν γίνεται το 2025 να ανακοινώνονται διακοπές δρομολογίων σε κομβικά σημεία του δικτύου χωρίς χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας. Οι πολίτες ταλαιπωρούνται καθημερινά, χωρίς καμία πρόβλεψη για εναλλακτικές μετακινήσεις με αξιοπρέπεια», ανέφερε ο Γιώργος Καραμέρος.
Ακόμη, ο Βουλευτής Ανατολικής Αττικής αναφέρθηκε στο ιδιαίτερα σοβαρό περιστατικό όπου αστικό λεωφορείο στο Μενίδι με 12 επιβάτες προσέκρουσε ανεξέλεγκτο σε τοπική επιχείρηση. «Πρόκειται για ένα ακόμη περιστατικό μετά τα δυο ατυχήματα στη Βούλα στις 4 και τις 9 Ιουλίου που προκάλεσαν τραυματισμούς σε δεκάδες συμπολίτες μας». Καθώς τα ατυχήματα αυτά συνέβησαν στις γραμμές που εξυπηρετούνται από την Κοινοπραξία Συγκοινωνιών Αττικής με την σύμβαση ύψους 385.000.000 ευρώ για 8 χρόνια, τίθενται σημαντικά ερωτήματα για την ασφάλεια επιτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου στην Αττική. Επιπρόσθετα, έκανε αναφορά στο χαμηλό ύψος του προστίμου των 40.000 ευρώ του ΟΑΣΑ προς την Κοινοπραξία για κάθε ατύχημα (!) σε σχέση τόσο με το ύψος της σύμβασης, όσο και φυσικά με την σοβαρότητα των περιστατικών (47 τραυματίες στη Βούλα).
Ο Βουλευτής ζήτησε από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει:
1. Ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που οδήγησαν στην κατάργηση των δρομολογίων;
2. Γιατί δεν έχει οριστεί χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας τους;
3. Ποια η πρόοδος της εγκατάστασης και λειτουργίας του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας (Ε.Κ.Ε.) και πώς συνδέεται με τη μη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης;
Απαντήσεις δεν δόθηκαν πέρα από γενικόλογες διατυπώσεις.
Το Βίντεο της Επίκαιρης Ερώτησης:
https://www.youtube.com/watch?v=qaqDBr5KwAo&t=4s&ab_channel=GeorgeKarameros