Με ακόμα μία βραχύβια σύμβαση δωρεάς, ως γέφυρα για να καλυφθεί το κενό που θα άφηνε στην πρωτεύουσα η απόσυρση οχημάτων και οδηγών των ΚΤΕΛ που έχουν αναλάβει από το 2020 την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ στην Αττική, ο Οργανισμός εξασφάλισε την εξυπηρέτηση 65 λεωφορειακών γραμμών για ένα 5θήμερο.
Στη λύση αυτή κατέφυγε, σύμφωνα με το ethnos, προκειμένου να μη μείνουν χωρίς λεωφορεία δεκάδες περιοχές της πρωτεύουσας, καθώς η τελευταία παράταση της σύμβασης μεταξύ των δυο μερών έληξε στις 6 Δεκεμβρίου χωρίς να υπογραφεί νέα εξαιτίας της απορριπτικής απόφασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο έκρινε ότι το αίτημα του ΟΑΣΑ δεν αφορούσε τετράμηνη παράταση, αλλά νέα απευθείας ανάθεση.
Έως τη Δευτέρα που θα λήξει η σύμβαση δωρεάς η διοίκηση του Οργανισμού εκτιμά ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα έχει ανάψει το πράσινο φως για ακόμα μία απευθείας ανάθεση έως την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά την 8ετή παραχώρηση έργου σε ιδιώτες.
Το κόστος της νέας απευθείας ανάθεσης μάλιστα, έχει προϋπολογιστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική τροπολογία ότι θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο 53 εκατομμύρια ευρώ έως το τέλος του 2024 χωρίς να συνυπολογίζονται τα επιπλέον κόστη σε ρήτρες καυσίμου, κλπ. Να σημειωθεί ότι η αρχική διετής σύμβαση του 2020 είχε προϋπολογισμό 50 εκ. ευρώ, ενώ τώρα αυξημένο ποσό προϋπολογίζεται για διάστημα ενός έτους.
Προκειμένου να γίνει αυτό όμως χρειαζόταν να καλυφθεί το κενό μέχρι τη νέα γνωμοδότηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Έτσι για άλλη μια φορά που η απευθείας ανάθεση έργου βρήκε εμπόδια στο Ελεγκτικό Συνέδριο, επιστρατεύτηκε η λύση της δωρεάς εκ μέρους των ΚΤΕΛ δεδομένου ότι η κάλυψη θα δοθεί εκτός σύμβασης μεταξύ των δύο μερών αφού η τελευταία παράταση έληξε στις 6 Δεκεμβριου.