Μετά το Βαρνάβα και το Γραμματικό, επόμενος προορισμός για τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ φαίνεται πως είναι το Μαρκόπουλο Μεσογαίας και το Πόρτο Ράφτη σύμφωνα με τον οικείο δήμο, καθώς ο οργανισμός επεκτείνει συνεχώς τα δρομολόγιά του προς περιοχές του νομού Αττικής οι οποίες μέχρι και σήμερα δεν είχαν εξυπηρέτηση από αστικά λεωφορεία.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, στα γραφεία του ΟΑΣΑ πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μεταξύ του Δημάρχου Μαρκοπούλου Μεσογαίας Κωνσταντίνου Δ. Αλλαγιάννη και του Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ Α.Ε.) Γεώργιο Σπηλιόπουλου. Στόχος, η δρομολόγηση λεωφορείων τα οποία θα συνδέουν τον οικισμό του Μαρκόπουλου και το Πόρτο Ράφτη με τον σταθμό του Προαστιακού και Μετρό στο Κορωπί από όπου υπάρχουν συχνά δρομολόγια προς το κέντρο της Αθήνας.
Για το Δήμο Μαρκοπούλου, η βελτίωση της συγκοινωνιακής σύνδεσης με το κέντρο της Αθήνας αποτελεί ένα αίτημα δεκαετιών που γίνεται πιο επιτακτικό αφού πρόκειται για ένα δήμο με ραγδαία αύξηση του πληθυσμού τα τελευταία χρόνια. Αυτό φαίνεται ότι θα συμβεί προσεχώς, μία ολόκληρη 20ετία μετά το άνοιγμα του σταθμού του Προαστιακού στο Κορωπί.
Ο ΟΑΣΑ, όπως αναφέρει ο Δήμος Μαρκοπούλου, πρόκειται να μελετήσει τη δυνατότητας διασύνδεσης των περιοχών του Μαρκοπούλου και του Πόρτο Ράφτη με τον σταθμό του Προαστιακού, κάτι που αποτελεί το πρώτο βήμα πριν την επέκταση των δρομολογίων προς τις περιοχές αυτές, ενώ βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το δήμο για τον σκοπό αυτό.
Σε Νέα Μάκρη και Βαρνάβα τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ
Αυτές τις μέρες εν τω μεταξύ, ο ΟΑΣΑ προχωρά σε αναδιάρθρωση των δρομολογίων του στη Βορειοανατολική Αττική, επεκτείνοντας τα δρομολόγιά του προς περιοχές οι οποίες μέχρι πρότινος είτε εξυπηρετούνταν μόνο από δρομολόγια του ΚΤΕΛ Αττικής, είτε δεν είχαν καθόλου συγκοινωνιακή κάλυψη.
Η αρχή έγινε από τις 18 Σεπτεμβρίου με τη δημιουργία της λεωφορειακής γραμμή 509Β ΖΗΡΙΝΕΙΟ – ΑΦΙΔΝΕΣ – ΠΟΛΥΔΕΝΔΡΙ – ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙ – ΒΑΡΝΑΒΑ μέσω της οποίας οι περιοχές αυτές συνδέονται με την Κηφισιά και το δίκτυο του Μετρό, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα του Δήμου Ωρωπού ο οποίος ζητά δρομολόγια και προς άλλους οικισμούς της επικράτειάς του.
Από αυτή την εβδομάδα, ακολούθησαν τροποποιήσεις δρομολογίων που εξυπηρετούν το Δήμο Μαραθώνα. Η παραλλαγή της γραμμής 310 η οποία από τον περασμένο Ιούλιο εξυπηρετεί το Γραμματικό μετονομάζεται σε 310Β ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ – ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ – ΡΑΦΗΝΑ -ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ με τρία δρομολόγια ημερησίως. Επιπλέον, η αφετηρία της γραμμής 310 ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ – ΡΑΦΗΝΑ – ΜΑΤΙ – ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ μεταφέρεται στην οδό Αναπαύσεως.
Ο ΟΑΣΑ προχώρησε επίσης στη δημιουργία της λεωφορειακής γραμμή 314Γ ΣΤ.ΔΟΥΚ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΠΑΛΛΗΝΗ – Ν. ΜΑΚΡΗ που αποτελεί επέκταση της διαδρομής της λεωφορειακής γραμμής 314 από το Νέο Βουτζά που φτάνει σήμερα (αναφέρεται ως “Ραφήνα”) ως και την περιοχή της Νέας Μάκρης.
Επιπλέον, δημιουργείται παραλλαγή της γραμμής με δύο δρομολόγια ημερησίως που θα εξυπηρετεί το 2ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης και ονομάζεται 314Β ΣΤ.ΔΟΥΚ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ-ΠΑΛΛΗΝΗ-Ν. ΒΟΥΤΖΑΣ (2ο Γυμνάσιο), ενώ μεταβάλλεται και η διαδρομή προσέγγισης προς το τέρμα διαδρομής της γραμμής 314 ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ –ΠΑΛΛΗΝΗ – ΡΑΦΗΝΑ στην οδό Ναρκίσσου.
Σημειώνεται ότι η γραμμή 314 ήταν μία από τις πρώτες γραμμές του ΟΑΣΑ η οποία από το 2017 βγήκε εκτός της παλιάς “περιοχής ευθύνης” του οργανισμού αφού επεκτάθηκε κατά 11,5 χλμ. από την Παλλήνη ως το Νέο Βουτζά (αλλά δεν έφτασε στο λιμάνι της Ραφήνας το οποίο εξυπηρετείται μόνο από τα ΚΤΕΛ).
Ένα χρόνο αργότερα και κατόπιν της τραγικής πυρκαγιάς στο Μάτι, τα αστικά δρομολόγια έφτασαν μέχρι το Μαραθώνα, ενώ τον Οκτώβριο του 2018 δημιουργήθηκε η γραμμή 535Α η οποία πραγματοποιεί δρομολόγια από την Κηφισιά ως τη λίμνη του Μαραθώνα και το Καλέντζι (Βόθωνας) του ίδιου δήμου.
Το κυριότερο πρόβλημα βέβαια με αυτές τις επεκτάσεις δρομολογίων είναι ότι ο αριθμός των δρομολογίων σε ημερήσια βάση είναι εξαιρετικά περιορισμένος και έτσι δεν καλύπτουν όλες τις ανάγκες μετακίνησης κατοίκων και επισκεπτών. Είναι χαρακτηριστικό πως στη γραμμή 509Β που εξυπηρετεί το Βαρνάβα πραγματοποιούνται μόλις 3 δρομολόγια τη μέρα -ένα νωρίς το πρωί, ένα το μεσημέρι και ένα το βράδυ- όπως και στη γραμμή 310Β που εξυπηρετεί το Γραμματικό (χτες, πρώτη μέρα των δρομολογίων, εκτός προγραμματισμού έμεινε το μεσημεριανό δρομολόγιο).
Κάπως καλύτερη είναι η κατάσταση στην κυκλική γραμμή 310 που συνδέει το Μαραθώνα με τη Νέα Μάκρη αφού κάθε μέρα πραγματοποιούνται 6 δρομολόγια.
Πηγή: athenstransport.com